همگام بودن دانشگاه و صنعت از مؤلفه‌های توسعه کشور است


همگام بودن دانشگاه و صنعت از مؤلفه‌های توسعه کشور است

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: همگام بودن دانشگاه و صنعت از مؤلفه‌های توسعه کشور است و دانشگاه‌ها باید با اتخاذ ساز و کارهای علمی مدون، ارتباط خود را با بخش صنعت و توسعه کشور تقویت کنند.

همگام بودن دانشگاه و صنعت از مؤلفه‌های توسعه کشور است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، امین‌ رستم‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان، دیروز، ۳۰ مهر، در مراسم آشنایی با دانشجویان علمی ـ کاربردی‌ استان که با حضور رؤسا و مسئولان دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی آذربایجان‌غربی به میزبانی جهاد دانشگاهی در سالن اجتماعات مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: صنایع باید با اعتماد به یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، آخرین نتایج دستاوردهای دانشگاه‌ها را جهت رقابت در اقتصاد جهانی در صنایع اجرایی کنند تا به مرور شاهد تقویت پیوند ناگسستنی صنعت و دانشگاه باشیم.

وی با اشاره به راهکارهای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: تطبیق سرفصل‌های دانشگاهی با نیاز روز جامعه و بازار کار، خروج از دانشگاه‌های نسل دوم و سوم و حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم، ابلاغ سیاست‌های تشویقی از سوی دولت در راستای مراجعه صنعت به سمت دانشگاه‌ها و تقویت کمی و کیفی پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان ابزار موثری برای ارتباط صنعت و دانشگاه، تقریب و نزدیک ساختن اهداف و مأموریت‌های دانشگاه و صنعت از جمله راهکارهای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است که دانشگاه علمی ـ کاربردی با ماهیت ذاتی خود می‌تواند به‌درستی در این مسیر گام بردارد.

رستم‌زاده با بیان اینکه دانشجویان باید با گفتمان‌سازی علمی و فرهنگی مسیر رشد و توسعه کشور را هموار سازند، گفت: همگام بودن دانشگاه و صنعت از مؤلفه‌های توسعه کشور است و دانشگاه‌ها باید با اتخاذ ساز و کارهای علمی مدون ارتباط خود را با بخش صنعت و توسعه کشور تقویت کنند و خروجی علمی تأثیرگذاری به صنعت ارائه کنند، هرچند نباید دانشگاه و صنعت در ارتباط و رجوع به یکدیگر منتظر هم باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که دانشگاه مبدأ همه تحولات جامعه است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان پیشانی توسعه علمی کشور باید پیشتاز در مسیر اعتلای همه جانبه کشور باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در سال ۵۹ و به دستور امام خمینی‌(ره) تشکیل شد و سعی کرده در طول این سال‌ها برحسب رسالت خود و رسیدن به جامعه توسعه‌یافته، زمینه پیشرفت و توسعه فرهنگی کشور را فراهم کند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با تأکید به اینکه زمانی تفکر و نوع پردازش یک جامعه کیفی و عمیق می‌شود که زمینه‌های تعالی و توسعه یک جامعه فراهم شود، گفت: جهاد دانشگاهی در بخش آموزش عالی در تلاش است با تربیت افراد کارآمد و ماهر علاوه برایفای رسالت خود در تربیت کارآموخته بجای دانش‌آموخته‌ها با سایر دانشگاه‌های کشور تفاوت داشته باشد.

رستم‌زاده در پایان سخنان خود بیان کرد: مرکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی بدون نگاه تک بعدی، تک‌محوری و جزیره‌ای و با توجه به رسالت و وظیفه اجتماعی خود آماده همکاری با تمامی دانشگاه‌های کشور و استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا