همت مضاعف مسجدی ها در خدمت به زائران اربعین/ از اقدام مهم سپاه تا همایش جاماندگان حسینی


 همت مضاعف مسجدی ها در خدمت به زائران اربعین/ از اقدام مهم سپاه تا همایش جاماندگان حسینی

«مسجدوفا» مصداق مسجد برقرار است که درتمام ایام هفته در آن به روی نیازمندان باز است،جمع آ‌وری کمک های مردمی برای مواکب پیاده روی اربعین در این ایام نمونه دیگری از فعالیت های این مسجد فعال و پویا است که این روزها شاهد انجام آ‌ن هستیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: شکل گیری حماسه عظیم بشری «پیاده روی اربعین حسینی» که موجب عزت مسلمانان و عدالت طلبان جهان و خاری در چشم و گلوی ستم پیشگان شده مرهون همت مضاعف مسجدی ها، بسیجیان، سپاهیان، هیاتی ها و حوزویان است.

مقام معظم رهبری بارها بر تداوم رویکرد مردمی پیاده روی اربعین حسینی تاکید کردند و فرمودند این حماسه هر سال، رونق بیشتری خواهد یافت که الحمدالله مشارکت گسترده مردم و گروه های خودجوش فرهنگی در استمرار این جریان مذهبی و فرهنگی و حضور شهروندان ۶۰ کشور دنیا موید سخنان ولی امر مسلمین جهان است.

ارادت به حضرت سیدالشهدا (ع) زمان و مکان نمی شناسد و مسجدی ها در نقاط مختلف کشور و در کوچه پس کوچه های جنوبی ترین نقاط شهرهای ایران بیرق عزای شهدای کربلا را برافراشته اند.

اهالی مسجد وفا (واقع در تهران، خیابان رجب نیا) مصداق اتم و اکمل چنین مردمانی هستند که در جنوبی ترین و یکی از مناطق فقیرنشین شهر تهران، پرچم سیاه سوگواری حسینی را برافراشته اند.

آیت الله دکتر «حسن کمالی»، نماینده مراجع معظم تقلید و استاد حوزه علمیه و دانشگاه در در گردهم آیی جمعی از فعالان برگزاری همایش جاماندگان اربعین حسینی که امشب (جمعه، ۲۶ مهرماه) در مسجد وفا برگزار شد با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی در اولین اقدام خود، موجب برچیده شدن بساط داعشی ها شد، گفت: انشالله این حرکت موجب زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر نقش مسجدی ها و هیاتی ها در تامین امکانات مورد نیاز موکب های واقع در مسیر کربلا، اظهار کرد: مساجد همیشه منشا اقدامات بزرگی در مناسبت های مذهبی و انقلابی شده اند. انشالله مسئولان قدردان این ظرفیت بزرگ باشند.

وی در ادامه به اقدام مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری زوح الله زم، ضد انقلابی که کانال تلگرامی "آمدنیوز" را مدیریت می کرد،گفت: همزمانی این اقدام با ایام اربعین، یادآور نقش پیاده روی اربعین و نیروهای جان بر کف و خدوم سپاه در نابودی گروهک تروریستی داعش است.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «حجت الله متقدمی»در این مراسم با اشاره به ثواب عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: هرگونه خدمتی به سوگواران حسینی به ویژه زائران اربعین، مومب تعظیم شعائر الهی است.

وی در ادامه به فعالیت گسترده اهالی مسجد وفا و سایر مساجد جنوب شهر تهران در خدمت به زائران اربعین حسینی، بیان کرد: ایستگاه صلواتی پایگاه بسیج این خانه خدا در مسیر همایش جاماندگان حسینی برپا خواهد شد.

سخن بعدی اینکه، مسجد وفا از جمله مساجدی است که مصداق "مسجد برقرار" است و در تمام ایام هفته از آغاز صبح تا پایان شب، در آن به روی نیازمندان باز است و برنامه های مختلف برای گروه های سنی مختلف برگزار می شود.

بسیجیان مسجد وفا کمک های مردمی قابل توجهی برای تامین نیازهای موکب های پیاده روی اربعین حسینی جمع آوری کردند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان