همکاری مساجد پایتخت با کتابخانه مرکزی پارک شهر افزایش بیابد


همکاری مساجد پایتخت با کتابخانه مرکزی پارک شهر افزایش بیابد

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به ظرفیت کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برای تعامل با مساجد، گفت: هر قدر این ارتباط و تعامل بیشتر و منسجم‌تر باشد به ارتقای کتابخانه‌های مساجد کمک بیشتری می‌کند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب ‌رضا ارزانی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با تشکر و تقدیر از اقدام نهاد کتابخانه های عمومی و سایر فعالان در زمینه بازسازی و مرمت کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران، اظهار کرد: شخصا ده ها کتابخانه را در ده ها کشور بازدید کرده ام سطح این کتابخانه در حد برخی از آنها و حتی بالاتر از سطح بعضی از آنها است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران، کتابخانه ویژه ای است زیرا هم قدمت دارد و هم در دل پارک واقع شده است و هم مردم در ایام مختلف حضور مستمر در این پارک دارند و همین موضوع موجب استفاده آنان از این کتابخانه می شود.

وی اضافه کرد: برخی از الگوها به خوبی در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران بومی سازی شده اند. اختصاص فضای خوب برای محققان و کودکان و نوجوانان و قفسه باز بودن که همه بتوانند به راحتی به منابع دسترسی پیدا کنند از جمله ویژگی های این کتابخانه است.

دکتر ارزانی تاکید کرد: تکریم مردم که بهترین مسئله برای جلب مخاطب است، به خوبی در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران صورت گرفته است. فضای فیزیکی خوبی در این کتابخانه لحاظ شده که سرمایش و گرمایش مناسب از موارد آن است. افراد با حضور در اینجا احساس می کنند هم روحشان صیقل داده می شود و هم جسمشان آرامش پیدا می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مساجد اطراف پارک شهر و حتی سطح شهر تهران می توانند با حضور در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران از الگوهای آن استفاده کنند، اظهار کرد: این مساجد همچنین می توانند از مدل ارائه و پیشنهاد کتاب در این کتابخانه نیز ایده بگیرند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: برگزاری دوره هایی برای دانش افزایی کارگزاران کتابخانه های مساجد در حوزه کتاب و کتاب داری می تواند فرصتی برای همکاری بیشتر کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران و کتابخانه های مساجد باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر ارتباط و تعامل کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران و مساجد بیشتر و منسجم تر باشد بیشتر می تواند به ارتقای سطح کیفی کتابخانه های مسجدی کمک کند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی