صراط مستقیم بر مدار امامت و ولایت ائمه معصومین(ع) است


صراط مستقیم بر مدار امامت و ولایت ائمه معصومین(ع) است

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان‌اینکه صراط مستقیم بر مبنای امامت و ولایت ائمه معصومین(ع) است هر کس از آن خارج شود گمراه خواهد شد، گفت: ائمه(ع) در عرش الهی نور و کمال محض بودند اما روی زمین آمدند که دست افتاده‌ها را بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه سه‌شنبه، ۹ مهرماه به مناسبت ماه صفر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: بر اساس تعلیمات وحی الهی قرآن شریف تنها راه نجات بشر دین اسلام است که حقیقت آن با ولایت امیرمومنان امام علی(ع) و امامت ائمه معصومین(ع) تبیین‌ می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه علمی که در قلب پیامبر(ص) مستقر بود قرآن کریم است، تصریح کرد: قرآن تبیان کل شیٍ است اما بطون و اسرار آن را تنها مطهرون می‌دانند که در سوره مبارکه احزاب معرفی شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم تبین حقایق نورانی قرآن کریم به اهل‌بیت(ع) منحصر است، ابراز کرد: غیر از ائمه معصومین(ع) هر کس قرآن را تبیین کند برداشت‌های متفاوت و غلطی خواهد داشت.

حجت الاسلام صدیقی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند حفاظت آیات نورانی وحی را خود بر عهده گرفته است، قرآن تنها کتابی است که خداوند آن را مکتوب کرده و در قلب پیامبر خدا(ص) منقش شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه «لا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» گفت: قرآنِ مکنون را تنها مطهرون مسح می‌کنند خداوند، اهل بیت پیامبر(ص) را به عنوان مطهرون در قرآن معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه هر کس می‌خواهد سعادت دنیوی و اخروی را پیدا کند باید در صراط مستقیم که همان ائمه معصومین(ع) هستند قرار گیرد، ابراز کرد: همه انبیاء و پیامبران سر سفره ائمه معصومین(ع) قرار گرفتند که به چنین درجات رفیعی رسیدند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه صراط مستقیم بر مبنای امامت و ولایت ائمه معصومین(ع) است هر کس از آن خارج شود گمراه خواهد شد، گفت: این عالم کتاب‌الله است قرآن هم کتاب‌الله است اما مادر هر دو کتاب حضرت زهرا(س) هستند. عالم تکوین و تشریع در وجود حضرات معصومین(ع) فشرده شده است.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) با امتحانات سخت مقام امامت دادند، اما ائمه معصومین(ع) از همان کودکی انسان کامل، حجت و جلوه خداوند در زمین بودند تفاوت حضرت ابراهیم و ائمه معصومین(ع) این است که آنها قبل از آمدن به دنیا در عالم ذر امتحان شدند. آنها در عرش الهی نور و کمال محض بودند اما روی زمین آمدند که دست افتاده‌ها را بگیرند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج