آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین


آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین

رشیدیان با اعلام آمار آخرین فوتی‌های اربعین امسال، گفت: متأسفانه آمار فوتی‌ها رو به افزایش بوده و 109 تن فوت شدند که 60 تن آن‌ها به‌صورت عادی و حدود 40 نفر هم در تصادفات جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «علیرضا رشیدیان» درباره آخرین آمار ورود و خروج زوار اربعین گفت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته روادید ورود به کشور عراق در ایام اربعین برداشته شد و در مقابل زائران عراقی هم که می‌خواهند ۲۸ صفر به ایران بیایند به مدت ۲ ماه روادید ورودشان لغو شد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین آمار بازگشت زائران گفت: تاکنون از ۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۸ نفر زائر تعداد ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۶۵ نفر به کشور بازگشته‌اند.

رشیدیان ادامه داد: در روز شنبه، 27 مهرماه فقط از مرز مهران هزار و 259 نفر وارد کشور عراق شده‌اند و ۱۰۳ هزار و ۵۸۰ نفر هم خارج شده‌اند و حجم خروج شرایط مناسبی دارد و اگر به همین صورت ادامه پیدا کند تا سه روز آینده تمام زائران خارج می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز برخی از زائران در حال ورود به کشور عراق هستند و به‌احتمال زیاد چند روزی را در عراق می‌مانند، افزود: سامانه سماح این هفته جمع‌آوری خواهد شد و از هفته آینده روند ورود به کشور عراق همانند گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به آمار فوتی‌ها گفت: متأسفانه آمار فوتی‌ها رو به افزایش بوده و ۱۰۹ تن فوت شدند که ۶۰ تن آن‌ها به‌صورت عادی و حدود ۴۰ نفر هم در تصادفات جان خود را از دست دادند و امیدوار هستیم این آمار افزایشی نداشته باشند؛ علت فوت بیشتر افراد ایست قلبی و مشکلات تنفسی بوده و به همین دلیل توصیه ما به زائران این است که پیش از حرکت حتماً از صحت و آمادگی جسمانی خود مطلع شوند.

رشیدیان درباره بیمه افراد فوت‌شده گفت: ۷ تن از فوتی‌ها در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده بودند؛ برای افرادی که در تصادفات جان خود را از دست دادند ۲۴۰ میلیون تومان مبلغ بیمه و برای افرادی که به‌صورت عادی فوت کردند ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان