بررسی وضعیت پایگاه‌های فرهنگی و نمازخانه‌های واقع در مسیر زائران اربعین


بررسی وضعیت پایگاه‌های فرهنگی و نمازخانه‌های واقع در مسیر زائران اربعین

گروهی متشکل از نمایندگان ستاد اقامه نماز، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و نیز پایانه‌های مرزی از پایگاه‌های فرهنگی و آموزشی واقع در مسیر زائران اربعین بازدید کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: گروهی متشکل از نمایندگان ستاد اقامه نماز، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و نیز پایانه های مرزی از پایگاه های فرهنگی و آموزشی واقع در مسیر زائرین اربعین بازدید کردند.

این بازدید که در محدوده استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه صورت گرفت، با هدف کیفیت بخشی به نمازخانه ها و اقامه نماز زائرین اربعین صورت گرفت.

از اهداف این بازدید، بررسی میزان تحقق وظایف و تکالیف ابلاغی به هریک از دستگاه های اجرایی در زمینه اقامه نماز زائرین اربعین بود.همچنین مشکلات و موانع موجود و پیگیری رفع آن از سوی مسئولین مربوط از این دیگر اهداف این بازدید شمرده شد.

«سیدعلی مهدیان» با اشاره به بررسی های انجام گرفته برای تسهیل اقامه نماز زوار اربعین، افزود: بحمدالله مقدمات و تمهیدات لازم توسط مسئولین امر در مسیرهای منتهی به مرزهای تعیین شده جهت تردد زوار اربعین و همچنین پایانه های مرزی انجام گرفته و اقامه نماز به صورت جماعت و فرادا در مساجد، نمازخانه ها و برخی از مواکب اقامه می شود.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز در ادامه گفت: مقرر شد مشکل سرمایش و سرویس های بهداشتی مسجد خیرساز پایانه مرزی چذابه در اولین فرصت از سوی مسئولین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و استان خوزستان بررسی و مرتفع شود.

گفتنی است در حین بازدید، از تلاش ها و زحمات فعالان و خادمان نماز با اهدای مدال خادمی نماز، مزیّن به فرمایش حضرت امام حسین (ع) با عنوان «انی احب الصلوه» تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در