دین‌داری فقط به نماز و روزه نیست/ دینی که از مردم گرفته شود با همان‌ها از دست می‌رود


دین‌داری فقط به نماز و روزه نیست/ دینی که از مردم گرفته شود با همان‌ها از دست می‌رود

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان‌اینکه دینداری تنها به نماز خواندن یا روزه گرفتن نیست، گفت: اگر دین‌داری بر اساس قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) باشد کوه را از جا می‌کَند اما دچار تزلزل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» به مناسبت اربعین حسینی در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: از مهترین اهداف قیام عاشورا و نهضت خونین امام حسین(ع) حمایت و پاسداری از دین بود، این مساله را در خطبه‌های امام حسین(ع) و اصحاب ایشان مشاهده می‌کنیم.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اردوگاه طرف مقابل امام حسین(ع) دین‌ستیز بودند و امام حسین(ع) برای نگهداری دین خود تا شهادت و اسارت خانواده خود پیش رفتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری درباره حقیقت دین و نقش آن در زندگی و وظیفه ما در مقابل آن، بیان کرد:‌ حقیقت دین مجموعه قوانین از اوامر و نواهی الهی وظایف آدابی است که اگر انسان به آنها درست عمل کند سعادت ابدی او تامین می‌شود.

این نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:‌ در بین تمام ادیان آسمانی زمان ما دین اسلام کامل است که اگر کسی در صورت آگاهی نسبت به دین اسلام سراغ دین دیگری برود در آخرت از کافران خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) زیر بار ظلم و ستم نمی‌رفتند، ابراز کرد: ما نیز با انقلاب اسلامی دریافتیم که نباید تسلیم دشمنان و مستکبران عالم شویم.

وی با بیان اینکه هر کس دینداری را رعایت نکند در مسیر امام حسین(ع) قرار ندارد، تاکید کرد: دینداری تنها به نماز خواندن یا روزه گرفتن نیست بلکه مجموعه همه احکام و دستورات الهی است که در آن ظلم، دروغ، ربا، آبروریزی از مسلمان و دیگر اعمال زشت وجود نداشته باشد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دینداران باید پناهگاه مردم باشند، گفت: دین عامل و سبب حیات انسان است، امام حسین(ع) برای حیات دین از جان خود گذشتند دینداران هم باید همچون امام خود برای دین ایثار و گذشت داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما باید دین را بشناسیم، اظهار کرد:‌ کسانی که دین را بشناسند مقابل شبهات و گمراهی‌های موجود در جامعه ایستادگی می‌کنند و ایمان آنها نسبت به حقیقت دین از بین نمی‌رود.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد:‌ کسانی که دین خود را از مردم یاد می‌گیرند با همان مردم دین خود را از دست می‌دهند اما اگر دینداری بر اساس قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) باشد کوه را از جا می کند اما دچار تزلزل نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود:‌ امروز مراکز دینی بسیار هستند از آنها استفاده کنیم که در مقابل توطئه و هجمه‌های دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی دچار گمراه نشویم.

وی ادامه داد:‌ همانگونه که همه امکانات مادی را برای فرزندان خود تهیه می‌کنیم برای دینداری آنها هم هزینه کرده و وقت بگذاریم.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در مقابل دین باید به طور کامل تسلیم باشیم، گفت: دینداری سختی هایی دارد هر کس بر سختی آن صبر و تحمل داشته باشد خداوند در آخرت چنان جبران می‌کند که راضی شود. هر کس به هر میزان عمل صالح یا شر داشته باشد در آخرت نتیجه آن را خواهد دید.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید از دین دفاع کنیم، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند: اگر حادثه‌ای پیش آمد که بین مال و جان یکی را باید انتخاب کنید مال خود را بدهید که جان حفظ شود اما اگر شرایط سخت شد بین جان و دین باید جان بدهید که دین بماند. نباید از دین هزینه کنیم که جان بماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) کار خالصانه برای خدا کردند که امروز در روز اربعین میلیون‌ها انسان اعم از مسلمان و غیرمسلمان به سوی حضرت(ع) و برای زیارت ایشان روانه کربلا می شوند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟