افزایش چهاربرابری زائران اربعین علی‌رغم اغتشاشات داخلی عراق/ هر قدم زائر اربعین مصداق عمل صالح است


افزایش چهاربرابری زائران اربعین علی‌رغم اغتشاشات داخلی عراق/ هر قدم زائر اربعین مصداق عمل صالح است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به افزایش چهاربرابری زائران اربعین در سال جاری، گفت: هر قدمی که در این مسیر برداشته شود مصداق آیه 120 سوره مبارکه توبه است و برای زائران عمل صالح نوشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» به مناسبت اربعین حسینی در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: امسال چهار برابر سال گذشته از پیاده روی اربعین حسینی استقبال شد و این در حالی است که در عراق اغتشاشاتی رخ داده بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: نقشه دشمن بود که اربعین حسینی تحت تاثیر این اغتشاش قرار گیرد اما به خواست الهی این توطئه دشمنان خنثی شد.

وی درباره نشانه های کینه دشمنان نسبت به اربعین حسینی بیان کرد: عدم انعکاس رسانه‌ای پیاده روی اربعین حسینی توسط دشمنان نشان از کینه و ترس آنها نسبت به این حرکت عظیم الهی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه هر قدمی که در این مسیر برمی‌دارید مصداق آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه است، گفت: هر گامی که زائران امام حسین(ع) در مسیر پیاده روی اربعین حسینی برداشتند برای آنها عمل صالح نوشته شده است.

وی درباره راز و رمز تازگی قرآن در هر عصر و زمان بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: قرآن برای زمان و مردم خاص نیست بلکه در هر زمان و نزد هر قومی جدید است؛ اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) نیز چنین هستند هر ساله تازه‌تر از سال قبل است، شکوه امسال عاشورا و اربعین از شکوه سال‌های گذشته بیشتر بود و هر سال بر این شکوه افزوده خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با استناد به روایتی از پیامبر(ص)، اظهار کرد: بنابر فرموده رسول خدا(ص)، شهادت امام حسین(ع) در قلوب مومنان آنچنان حرارتی ایجاد می‌کند که خنک شدنی نیست. این اربعین و عاشورا نشان از این فرمایش نبوی دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه چرا امام حسین(ع) با اینکه می‌دانستند در کربلا کشته می‌شوند و خانواده شان هم به اسارت می‌روند اما به کربلا رفتند، گفت: اسارت خانواده برای آل‌الله(ع) بسیار سخت بود اما این اقدام امام حسین(ع) اسلام را زنده نگاه داشت.

وی افزود:‌ مرحوم آیت‌آلله بروجردی یک مرکز اسلامی در هامبورگ آلمان تاسیس کرده که آن روز کار بزرگی بوده است؛ اما امروز رهبر معظم انقلاب ۲۵۰ مرکز اسلامی در چهار قاره دنیا دارند که همه قال‌الباقر(ع) و قال‌الصادق(ع) می‌گویند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هر سال ابراز عشق با معرفت نسبت به امام حسین(ع) از سراسر دنیا افزایش می‌یابد، امام حسین(ع) الگوی گذشت از جان برای دین را به آزادگان جهان آموزش داد و پیروان از ایشان اطاعت کرده و می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های شیعه زیارت اربعین است، اظهار کرد: عربستان افتخار می‌کرد که در حج پذیرای دو میلیون نفر است اما امروز شاهدیم که بیش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین حسینی شرکت دارند و همه این مراسم به صورت مردمی اداره می‌شود مردمی که با وجود فقر از زائران امام حسین(ع) با نهایت ادب و احترام پذیرایی می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی افزود: امروز همه مسلمانان و غیرمسلمانان زائر امام حسین(ع) هستند و حضرت(ع) را فرامذهبی و فرادینی و فرامرزی می دانند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیاده روی اربعین بیعت امام حسین(ع) است، ابراز کرد: اسلام از خون امام حسین(ع) جان گرفت، بیعت با امام حسین(ع) بیعت با رسول‌الله(ص) و پس از آن بیعت با خداوند است. بنابراین زائران اربعین حسینی رضایت خداوند را کسب کردند.

وی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) خصوصیتی دارد که زیارت سایر ائمه معصومین(ع) ندارند، گفت: ثواب زیارت امام حسین(ع) معادل هزار حج و هزار عمره است، هر کس بتواند کربلا برود اما نرود حق خدا را ادا نکرده است. این را درباره هیچ یک از پیامبران و امامان نداریم.

آیت‌الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: تنها برای شهادت امام حسین(ع) اربعین هست تا بدانیم دین خود را مدیون امام حسین(ع) هستیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟