مداومت بر استغفار روزی فراوان را جلب می‌کند/ توصیه پیامبر(ص) برای افزایش رزق


مداومت بر استغفار روزی فراوان را جلب می‌کند/ توصیه پیامبر(ص) برای افزایش رزق

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه همه می‌دانند روزی به دست خداوند است اما آن را به یقین، باور ندارند، گفت: نخستین عبادتی که سبب جلب روزی فراوان می‌شود ذکر استغفار است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمدباقر علوی تهرانی» به مناسبت اربعین حسینی در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و درباره عوامل افزایش روزی، گفت: همه می‌دانند که روزی به دست خداوند است اما آن را به یقین باور ندارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش روزی صله رحم و دعا است، تصریح کرد: درباره رزق و روزی خدا را امتحان نکنید افزایش روزی در صورت اعتماد و یقین به خداوند است نه اینکه او را امتحان کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی افزود: روزی حضرت عیسی(ع) با یکی از دوستان خود به روخانه‌ای رسیدند حضرت با بیان بسم‌الله الرحمن رحیم روی آب حرکت کردند دوست حضرت هم با گفتن این جمله حرکت کرد اما وسط راه که شک کرد، داخل آب فرو رفت.

وی با بیان اینکه نخستین عبادتی که سبب جلب روزی فراوان می‌شود ذکر استغفار است، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند: خداوند متعال استغفار را برای افزایش روزی قرار داده که رحمت خود را شامل حال بندگان قرار دهد.

وی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد:‌ حضرت رسول(ص) فرمودند: هر کس از اذان صبح تا طلوع آفتاب صد بار این ذکر را بگوید «سبحان‌الله و بحمده سبحان‌الله العظیم استغرالله» دنیا به او روی می‌آورد بدون سختی در حالی که متواضع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به روایت دیگری از امیرمومنان امام علی(ع) تاکید کرد: استغفار در رزق انسان توسعه ایجاد می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به داستانی از حضرت داوود(ع)، گفت: حضرت خطاب به مردم گفت: استغفار مقابل خداوند امر کمی نیست زیرا اگر خداوند کسی را ببخشد دنیا و آخرت او را اصلاح خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نماز عامل دیگری است که سبب افزایش روزی می‌شود، ابراز کرد:‌ وقتی روزی پیامبر(ص) کم می‌شد خود و خانواده را به نماز مشغول می‌ کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه دعا آداب دارد، اضافه کرد: آداب دعا باید مطابق با دستورات ائمه معصومین(ع) باشد.

این استاد حوزه علمیه افزود: در روایت است که برای دور کردن اختلاف از منزل وقتی وارد آن می‌شوید، بلند بگویید: «سلام علیکم» چه در آن خانه کسی باشد یا نباشد؛ سپس صلوات بفرستید و سوره توحید را بخوانید. در این حالت شر خناس دفع می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های ما در زندگی نداشتن برنامه عبادی است، داشتن برنامه عبادی به رشد مادی و معنوی ما کمک می‌کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در