مراقبت فعال در مرز خسروی برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور


مراقبت فعال در مرز خسروی برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور

کارشناسان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با استقرار در پایانه خسروی مراقبت های لازم را برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور به عمل می آورند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی، با استقرار در پایانه مرزی خسروی، معاینات لازم را در بدو ورود زائران به خاک کشورمان به عمل می آورند.

یک روز پس از رویداد عظیم اربعین حسینی، مراقبت فعال مرزی برای شناسایی بیماران و پیشگیری از ورود بیماری به کشور در مرز خسروی توسط کارشناسان بهداشتی با دقت بیشتری ادامه دارد.

در راستای مراقبت از سلامت زوار، اجرای نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر جهت زوار اربعین در ایستگاه راه آهن کرمانشاه نیز توسط تیم مراقبت بهداشتی مرزی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در حال انجام است.

بنابر این گزارش، مسیر زائرین اربعین نیز درمسیرهای مواصلاتی به مرز خسروی توسط اورژانس ۱۱۵ تحت پوشش امدادی قرار دارد.

همچنین به منظور ارتقاء سلامت زائران با آموزش چهره به چهره به بیش از سه هزار نفر در پایانه مرز خسروی و آموزش های گروهی به ۶۱۱ نفر در موکب ها همراه با ارزیابی میدانی از 600 نفر با تکمیل چک لیست، توزیع بروشور و موبایل کارت خود مراقبتی در بین زائرین اربعین حسینی در 10 شهرستان مسیر تردد زائران، ارسال پیامک نکات بهداشتی، پخش تیزرهای آموزشی و فیلم های آموزشی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایانه مرزی خسروی صورت گرفته است.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !