به گزارش افکارنیوز،

آنکارا حزب دموکراتیک خلق کردها را به ارتباط با شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) متهم می‌کند. از زمان انتخابات شهرداری در ماه مارس، ۱۲ شهردار وابسته به این حزب برکنار و جایگزین شده‌اند.

اخبار بین‌الملل- شهرداران شهرهای کایاپینار، بیسمیل و کوجاکوی در استان دیاربکر، واقع در جنوب شرق ترکیه و شهردار ارچیش در استان وان، واقع در شرق ترکیه تعلیق شده و با مقام‌های محلی جایگزین شده‌اند. دفاتر دو فرمانداری ترکیه اعلام کردند، تمامی چهار شهردار اکنون به اتهام تروریسم در بازداشت هستند.

حزب دموکراتیک خلق کردها اعلام کرد، شش نامزد دیگر آن که در انتخابات شهرداری ماه مارس اکثریت آراء را به دست آوردند، مجوزهای انتخابات خودشان را به دست نیاورده‌اند زیرا آن‌ها پیشتر با حکمی از تصدی سمت‌های دولتی منع شدند.

ماه اوت، ترکیه اول شهرداران دیاربکر، ماردین و وان را که حزب دموکراتیک خلق کردها در آن‌ها پیروز شدند، برکنار کرد. سلچوک میزراکلی که از شهرداری دیاربکر برکنار شده هم دوشنبه "به دلیل تحقیقات جاری" بازداشت شد.

پیش از انتخابات شهرداری ماه مارس، حدود ۱۰۰ شهردار از شهرهای تحت کنترل این حزب حامی کردها با مقام‌های دولتی جایگزین شدند. حزب دموکراتیک خلق کردها هرگونه ارتباط با سازمانی تروریستی را تکذیب می‌کند.