مخالفت مجلس انگلیس با تصویب دو روزه توافق خروج از اتحادیه اروپا


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) از لندن،...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، مجلس عوام انگلیس با 322 رای مخالف در برابر 308 رای موافق ، با بررسی دو روزه لایحه توافق دولت با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی از این اتحادیه مخالفت کرد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس دقایقی پیش با این مصوبه دست کم دولت را برای عملی کردن وعده اش در خروج از اتحادیه اروپا با توافق تا نهم ابان ماه ناکام گذاشتند و شکستی دیگر را برای جانسون رقم زدند.
نمایندگان مجلس عوام انگلیس پیش از رای گیری بر سر این طرح ، در یک رای گیری دیگر ، کلیات لایحه توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی از این اتحادیه را با 329 رای موافق در برابر 299 رای مخالف به تصویب رساندند .
کلیات توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا در مجلس عوام رای اورد
کلیات لایحه توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی از این اتحادیه با ۳۲۹ رای موافق در برابر ۲۹۹ رای مخالف به تصویب نمایندگان مجلس عوام رسید.
نمایندگان مجلس عوام انگلیس پس از ساعت‌ها بحث و تبادل نظر درباره لایحه ۱۱۵ صفحه‌ای دولت بر سر چگونگی جدایی از اتحادیه اروپا که ۱۲۶ صفحه نیز ضمایم دارد دقایقی پیش موافقت خود را با کلیات این لایحه اعلام کردند.
با تصویب کلیات این لایحه اکنون پیشنهاد‌های نمایندگان مجلس در کمیته مربوط بررسی خواهد شد.
دولت به مجلس انگلیس هشدار داد در صورت تغییرات اساسی در این لایحه آن را پس خواهد گرفت و انتخابات زود هنگام برگزار خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق