50 برنامه ویژه دهه وقف در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود


50 برنامه ویژه دهه وقف در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان - ایرنا - مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی ویژه گرامیداشت دهه وقف در نقاط مختلف این استان آماده اجرا شده است.

حجت‌الاسلام محسن مومنی‌مقدم سه‌شنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برگزاری همایش یاوران وقف، نشست تخصصی وقف و راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم» از جمله برنامه های دهه وقف سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به جایگاه وقف گفت: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکردهای آن در جامعه فقرزدایی، تولید و ساختن آینده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از اسکان بیش از ۵۰ هزار زائر پاکستانی در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان خبر داد و افزود: این زائران مشتاق شرکت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا از ابتدای محرم تاکنون در این زائرسرا اسکان داده شدند.

وی افزود: ارائه خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و پزشکی به زائران پاکستانی اسکان یافته در موقوفه امام رضا(ع) زاهدان از جمله مهمترین اقدامات این نهاد در این مدت بوده است.

مومنی‌مقدم گفت: به منظور بهره‌مندی بهتر زوار پاکستانی از برنامه‌های فرهنگی این نهاد در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان مبلغان با زبان اردو به ارائه برنامه پرداختند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم با حضور ۳۰ قاری برگزیده و اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان را از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان برای زوار پاکستانی عنوان کرد.

وی گفت: راه اندازی ۴۰ دوش حمام سیار، ۱۲ ایستگاه صلواتی و غرفه‌های ویژه بانوان از دیگر خدمات این نهاد با کمک مردم برای خدمت‌رسانی بهتر به زوار پاکستانی در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان است.

مومنی‌مقدم با قدردانی از کمک‌های خیران نیک‌اندیش گفت: سازمان اوقاف کشور در ایام اربعین در راستای اجرای نیات واقفان یک میلیارد تومان به این نهاد کمک کرد که بخشی از این کمک ها صرف خدمات رسانی به زوار پاکستانی و بخشی صرف امور زیربنایی موقوفه امام رضا(ع) زاهدان شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: با استقبال بسیار خوب مردم و همراهی دستگاه‌های اجرایی هر ساله شاهد افزایش حضور زائران پاکستانی در این استان هستیم به طوری که سال آینده پیش بینی می شود تعداد این زوار به حدود ۲۰۰ هزار زائر ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا از چهارم تا ۱۳ آبان به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها