استاندارد باید اعتماد به کالای ایرانی را افزایش دهد


استاندار کرمانشاه گفت: انتظار اصلی از استاندارد این است که بتواند با تایید درست کیفیت کالای ایرانی اعتماد مردم به مصرف این کالاها را ارتقا دهد.

به گزارش ایسنا هوشنگ بازوند در جلسه امروز (30 مهر) اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه سه انتظار اصلی از استاندارد در بحث اقتصاد مقاومتی وجود دارد، گفت: اولین انتظار این است استاندارد بتواند اعتماد عمومی نسبت به کالاهای ایرانی را افزایش دهد.

وی افزود: اگر استاندارد مناسب برای کالاهای ایرانی تعریف شود و مردم به واسطه وجود این استاندارد به کالای با کیفیت دسترسی داشته باشند، قطعا اعتماد عمومی نسبت به کالای تولید داخل افزایش می‌یابد.

بازوند تصریح کرد: همچنین این انتظار هست با عملکرد موثر استاندارد در بحث کالاهای صادراتی، اعتماد در کشورهای گیرنده کالاهای صادراتی ایران افزایش یابد که این امر موجب ورود ارز پایدار به کشور خواهد شد.

استاندار کرمانشاه افزود: سومین انتظار هم برندسازی کالاهای بومی از طریق تعریف و تدوین استاندارد برای این کالاهاست و امیدواریم این کار با جدیت بیشتری در استان صورت گیرد.

محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه نیز در این جلسه استاندارد را یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: تعهد ما در بحث اقتصاد مقاومتی افزایش پوشش استاندارد و ترویج آن است.

وی افزود: در همین راستا تعهد امسال استان در بحث صدور پروانه 40 مورد است که طی هفت ماهه گذشته 48 پروانه جدید در استان صادر شده که به معنی تحقق 120 درصدی برنامه امسال استان در این حوزه است.

به گفته نیازی این پروانه ها در حوزه صنایع ساختمانی، برق و الکترونیک، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه یادآور شد: صدور هر پروانه استاندارد درکنار اشتغالزایی برای واحد تولیدی، اشتغال یک نفر به عنوان کارشناس کنترل کیفیت را هم به دنبال دارد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون همچنین 125 پروانه استاندارد در استان تمدید شده است.

نیازی از پوشش استاندارد برای 1168 محصول تولیدی استان خبر داد وافزود: این محصولات در سطح 580 واحد تولیدی استان تولید میشوند و ضریب نفوذ استاندارد در واحدهای تولیدی استان درحال حاضر 100 درصد است.

نیازی از تدوین استاندارد ملی برای یازده محصول بومی استان خبر داد وافزود: تدوین این استاندارد نقش موثری در برند سازی این محصولات در سطح کشور دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس