طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوشمزه و محبوب با طعم واقعی


طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوشمزه و محبوب با طعم واقعی

  توت فرنگی میوه ی خوش مزه ای است که طرفداران زیادی هم دارد، این افراد عاشق دسر و کمپوت و مربا و کیک های تهیه شده از توت فرنگی می باشند، که می توان در منزل تهیه کرد و میل نمود, طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی که یکی از خوش مزه  ترین دسر ها است و تهیه آن بسیار هم آسان است گزینه آموزشی ما می باشد. در فصل بهار و تابستان که توت فرنگی ها به خوبی پخته می...

توت فرنگی میوه ی خوش مزه ای است که طرفداران زیادی هم دارد، این افراد عاشق دسر و کمپوت و مربا و کیک های تهیه شده از توت فرنگی می باشند، که می توان در منزل تهیه کرد و میل نمود, طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی که یکی از خوش مزه ترین دسر ها است و تهیه آن بسیار هم آسان است گزینه آموزشی ما می باشد.

در فصل بهار و تابستان که توت فرنگی ها به خوبی پخته می شوند و در بازار هم به فراوانی یافت می شود، بازار دسرهای توت فرنگی، از جمله پاناکوتای توت فرنگی حسابی داغ می شود.

دسر ها خوراکی های خوش طعم و لذیذی هستند، که انواع مختلفی دارند و از میوه های مختلفی هم تهیه می شوند، پاناکوتای توت فرنگی یکی از خوش مزه ترین دسرها به حساب می آید که با توت فرنگی تهیه می شود و کاربرد های مختلفی دارد، در جشن تولد یا هر مهمانی مهم دیگر تهیه نمود. البته نه اینکه فقط مختص جشن ها و مراسم باشد، شما می توانید آن را دریکی از غروب های زیبا و معتدل بهاری برای دور همی خانوادگی خودتان، این دسر خوشمزه را تهیه نموده و آن را میل کنید. دسر پاناکوتا وانیلی، پاناکوتا انبه و پاناکوتای زعفرانی از دیگر دسرهای محبوب محسوب می شوند.

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوشمزه و محبوب با طعم واقعی

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوشمزه و محبوب با طعم واقعی

مواد مورد نیاز

۱/۳ لیوان شیر ۲/۳ لیوان شکر یک قاشق مربا خوری وانیل نصف بسته ژله تو.ت فرنگی به مقدار دلخواه توت فرنگی یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین ۱پیمانه خامه

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوشمزه و محبوب با طعم واقعی

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوش طعم

بر خلاف نظر برخی که معتقدند, طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی سخت می باشد، باید بگوییم که پاناکوتای توت فرنگی یکی از دسر های خوش مزه و در حین آسان پخت است که خالی از لذت نمی باشد.

یک ظرف شیشه ای را با سایز و اندازه مناسب انتخاب کرده و شیر را درون آن ریخته، سپس پودر ژلاتین را داخل شیر حل کنید،

در قابلمه ای شکر و خامه و وانیل را ریخته، مخلوط کنید و قابلمه محتوی مواد را بر روی آتش با حرارت پایین می گذارید، به صورتی که گرم شود، نه اینکه به جوش بیاید، فقط شکر موجود در آن به خوبی حل شود.

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوشمزه و محبوب با طعم واقعی

تا این مرحله از طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی به خوبی پیش رفتیم، حالا پس از به حل شدن ژلاتین در شیر، آن را به مواد ترکیبی خامه و شکر و وانیل اضافه می کنیم، قالب را چرب کرده و مایع را درون آن بریزید، باید یک سوم قالب رابگیرد و در آخر قالب را به مدت زمان چهل و پنج دقیقه داخل یخچال بگذارید(یا بیست تا بیست و پنج دقیقه داخل فریزر قرار دهید) تا شکل بگیرد.

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوشمزه و محبوب با طعم واقعی

یک دوم پودر ژله را داخل یک لیوان آب جوشیده مخلوط کرده و بگذارید تا کمی سرد شود، برای خوشمزه تر شدن آن ژله خود را با قسمت های توت فرنگی پر می کنید. و زمانی که پاناکوتای ما خودش را گرفت، از یخچال بیرون آورده و دور تا دور آن را با چاقو می بریم و در ظرف مناسبی که انتخاب کرده ایم بر می گردانیم و روی آن را با لایه ای ژله می پوشانیم. حالا می توانید پاناکوتا را با طعمی استثنایی و لذیذ میل کنید.طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوشمزه و محبوب با طعم واقعی

چند نکته در تهیه پاناکوتای توت فرنگی

در مرحله اول و شروع کار قالب را با کمی روغن چرب می کنیم و زیر آب سرد گرفته و دوباره آن را خالی می کنیم، و بیست دقیقه درون فریزر یخچال قرار می دهیم. دلیل انجام این کار این است که هنگام بیرون آوردن پاناکوتا از قالب دچار مشکل نشویم.

مواد ژلاتین اگر زیادی سفت شد، مقداری دیگر(چند قاشق) آب به آن بیفزایید تا از غلظت آن کم شده و روان شود.

اگر خواستید می توانید رنگ خوراکی را در تهیه پاناکوتا به کار ببرید، تا دسر خوش رنگ تر شود.

اگر این دسر را بر ای مراسمی تدارک دیده اید، بهتر است که یک روز قبل از مهمانی آن را تهیه کنید.

پاناکوتای توت فرنگی را می توان در هر قالبی حتی جام می توان تهیه و میل نمود.

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی خوشمزه و محبوب با طعم واقعی

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی را که یکی از دسر های خوش مزه بهاری می باشد را مشاهده کردید امیدواریم نهایت لذت و استفاده را از آن ببرید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز