رویکرد امور مالیاتی تعامل با بخش خصوصی است


رویکرد امور مالیاتی تعامل با بخش خصوصی است

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: این اداره کل برای عملیاتی کردن شعار سال همراه و همگام با فعالان اقتصادی استان خواهد بود و رویکرد ما در این زمینه افزایش تعامل هرچه بیشتر با فعالان بخش خصوصی استان است.

به گزارش ایسنا، ناصر هاشمی بعداز ظهر سه شنبه 30 مهر در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس، افزود: با توجه به عنوان امسال به نام رونق تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه؛ رویکرد امور مالیاتی، به حرکت در آوردن تولید و همراهی و همگامی با فعالان اقتصادی است.

او با تاکید براینکه مجموعه امور مالیاتی تلاش می کند که در عمل از تولید حمایت کند، به همکاری با اتاق بازرگانی و شورای گفت و گو اشاره و اضافه کرد: یکی از راه های سازمان امورمالیاتی کشور برای تحقق شعار امسال، بخشودگی جرائم مالیاتی فعالان اقتصادی بود که در قالب فراخوان های عمومی اعلام کردیم.

وی با اشاره به اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص قانون بودجه و بحث تهاتر دولت به سایر فعالان اقتصادی، اضافه کرد: موضوع تهاتر بیش از 70 نفر از فعالان اقتصادی با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان محقق شده است، سازمان امور مالیاتی استان آمادگی دارد برای تهاتر بدهی های دولت نسبت به فعالان اقتصادی همکاری بیشتری داشته باشد.

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس ادامه داد: همچنین طلبکاران دستگاه های اجرایی و دولتی در خصوص ارزش افزوده سال 98 می توانند از اوراق اسناد خزانه استفاده کنند که دستگاه اجرایی می تواند این اوراق را صادر و در اختیار دستگاه ملیاتی قرار دهد.

هاشمی با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر دستگاه امور مالیاتی استان با بخش خصوصی، گفت: عمده بار اشتغال و تولید ثروت کشور بر عهده بخش تولید است و ما خدمت به بخش تولید را به عنوان یک رسالت برای خود می دانیم.

او ادامه داد: مقرر شد کارگروه ویژه ای با حضور کارشناسان اداره کل امور مالیاتی استان و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی فارس برگزار شود تا بتوانیم راهکارهای عملیاتی تر و گام موثر تری در جهت کاهش و رفع مشکلات استانی فعالان اقتصادی استان برداریم.

هاشمی افزود: بحث مالیات و تاثیر مالیات بر اقتصاد و دولت بر کسی پوشیده نیست و مهمترین بخشی که بیشترین مالیات کشور را تامین می کنند، تولید است اما با توجه به وضعیت تحریم ها، وابستگی اقتصاد کشور به نفت، تورم، رکود و شرایط خاص اقتصادی کشور سازمان امور مالیاتی وظائف را برای خود به عنوان اولویت در نظر گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس همچنین گفت: بحث جلوگیری از فرارهای مالیاتی در دستور کار ویژه سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد و در این زمینه کارگروهی فعال شده . تا کنون ورودهای مناسبی بر برخی اقشار انجام شده است.

رویکرد امور مالیاتی تعامل با بخش خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز گفت: با توجه به مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی به عنوان یکی از پر چالش ترین بخش ها در سطح استان و ملی، کمیته ویژه ای با حضور کارشناسان اداره کل مالیات و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد.

جمال رازقی اضافه کرد: از آبان ماه جاری جلسات این کمیته پیگیری به صورت منظم هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد و رفع مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی استان را به طور کارشناسی دنبال می کنیم.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی استان باید در سالی که به نام رونق تولید نام گذاری شده، از بخش تولید حمایت ویژه کرده و نورافکن های مالیاتی خود را به مکان های بتاباند که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رازقی با بیان اینکه تولید کنندگان سربازان خط مقدم نبرد با استکبار هستند اظهارداشت: در این زمینه نیز اتاق بازرگانی فارس آمادگی دارد برای شناسایی زمینه های مغفول مانده مالیاتی با سازمان امور مالیاتی استان همکاری داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی در بخش مالیات ملی است و ما نیز به عنوان پارلمان بخش خصوصی وظیفه خود می دانیم با بهره گیری از ابزارهای مختلف حقوق بخش خصوصی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: بر این باوریم که مالیات یکی از راه های اداره کشور است اما متاسفانه عدالت مالیاتی در کشور وجود ندارد و مشخص نیست سهم مالیات هر اساس بر اساس چه معیار و سنجشی مشخص می شود.

رازقی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای متمادی اقتصاد کلان کشور بر اساس نفت پایه ریزی شده بود عنوان داشت: هم اینک بیشترین میزان مالیات کشور از بخش تولید اخذ می شود اما در روند مالیات ستانی در کشور به جای حمایت از تولید، بیشترین فشار بر تولید وارد و بخش های بزرگ اقتصاد کشور معاف از مالیات می شوند.

در این جلسه فعالان بخش خصوصی استان سئوالات و موارد مورد نظر خود پیرامون موضوع مالیات مطرح کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق