شورای عالی آموزش و پرورش جلوی کار‌های بی‌کیفیت را بگیرد


شورای عالی آموزش و پرورش جلوی کار‌های بی‌کیفیت را بگیرد

حاجی‌میرزایی با اشاره به اهمیت شورای عالی آموزش و پرورش در تحقق عدالت آموزشی گفت: این شورا باید جلوی کارهای بی‌کیفیت را بگیرد.

شورای عالی آموزش و پرورش جلوی کار‌های بی‌کیفیت را بگیردبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی در نهصد و شصت و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش که با حضور اعضای قدیم و جدید شورای عالی در سالن جلسات وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل شد، اظهار کرد: به دلیل نقش و جایگاه شورای عالی و مسئولیت بسیار مهم آن در سیاست‌گذاری آموزش‌وپرورش، اعضای برجسته شورای عالی و جایگاه قانونی آن، یک فرصت مغتنم و بی‌نظیر برای نظام تعلیم و تربیت کشور است که آموزش‌وپرورش باید بتواند به‌خوبی از این فرصت استفاده کند.

او افزود: آموزش‌وپرورش برای اینکه بتواند در توسعه و پیشرفت کشور نقش مؤثر و اثربخش خود را ایفا کند، نیازمند مشارکت و کمک سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور است تا بتواند از این مسئولیت خطیر، سربلند بیرون بیاید.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: شورای عالی یک نهاد سیاست‌گذاری است که به دلیل آثار و تأثیراتی که تصمیمات آن در نظام تعلیم و تربیت دارد، دارای نقش ارزنده‌ای در توسعه و پیشرفت کشور است و بدون شک از اقتضائات یک‌نهاد سیاست‌گذار داشتن یک ساختار منسجم و پژوهش محور است و این مهم باید به‌خوبی در دبیرخانه این شورا موردتوجه قرار گیرد.

حاجی میرزایی با اشاره به الزامات یک‌نهاد سیاست‌گذار، اظهار کرد: مبتنی بودن مصوبات شورا به پیوست پژوهشی مورد تأکید است تا بتواند با تحولات محیطی و پیشرفت‌های فنّاوری روز دنیا پیش برود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به لزوم آینده‌نگری و توجه به تحولات روز دنیا تصریح کرد: آینده‌نگری نیازمند یک برنامه پژوهشی دقیق، کارآمد و مبتنی بر آینده‌پژوهی است که باید از یک ظرفیت علمی و پژوهشی برخوردار باشد تا بتواند به نیاز‌های جامعه به‌موقع واکنش نشان دهد.

حاجی میرزایی با تأکید بر توجه جدی شورای عالی به مأموریت‌های خود اضافه کرد: آسیب‌شناسی سیستم آموزش‌وپرورش بر اساس یک برنامه مناسب و فهم دقیق از واقعیت‌های موجود جامعه از دیگر وظایف این شورا بوده و باید به این سؤال پاسخ دهیم که این نهاد سیاست‌گذار که بالای سر آموزش‌وپرورش است این سیستم را می‌خواهد به کجا ببرد.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: مأموریت مهم و اصلی آموزش‌وپرورش آماده کردن افراد برای پذیرفتن نقش‌های مختلف، توانایی ایجاد ارتباط و تعامل مؤثر با جامعه و یادگیری مهارت‌های زندگی است.

سرعت اجرای سند تحول باید افزایش یابد

حاجی میرزایی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین، محصول تلاش و کوشش علمی و پژوهشی یک مجموعه متخصص و منسجم از افراد صاحب‌نظر حوزه آموزش‌وپرورش است که برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت طراحی‌شده است که باید سرعت اجرای آن را بیشتر کنیم.

وزیر دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش‌وپرورش باید نقش مؤثر و تأثیرگذار خود را به‌خوبی انجام دهد، افزود: باید به جامعه اطمینان و آرامش دهیم که کار‌ها از مسیر کارشناسی، پژوهشی، درست و قانونی خود انجام می‌شود و نباید هیچ‌گاه از کیفیت و اثربخشی طرح‌ها و موضوعات در دستور کار شورای عالی غافل شاوم.

او تأکید کرد: به‌طورقطع عدالت آموزشی یک دغدغه مهم و اساسی آموزش‌وپرورش است که مصوبات باکیفیت و اثربخش شورای عالی می‌تواند باعث اجرای عدالت آموزشی در کشور شود و این شورا باید جلوی کار‌های بی‌کیفیت در آموزش‌وپرورش را بگیرد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در سند تحول بنیادین و سایر دستگاه‌ها به نحو مطلوب و بهینه استفاده نموده و تلاش کنیم پیوند بین آموزش‌وپرورش و جامعه مستحکم‌تر و پایدارتر شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: جامعه باید به این درک و باور برسد که آموزش‌وپرورش محور توسعه و پیشرفت کشوراست تا بتوانیم با مشارکت و کمک آنان جایگاه آموزش‌وپرورش را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس