طبخ بزرگترین آش نذری 28 صفر در شیراز


طبخ بزرگترین آش نذری 28 صفر در شیراز

اسلامی با اشاره به اینکه طبخ آش نذری 28 صفر امسال وارد بیستمین سال طبخ خود می شود که بزرگترین آش نذری در جهان است، گفت: ثبت معنوی آش 84 تُنی هنوز معطل همکاری مسئولین است.

«علی اسلامی»، امشب (سه شنبه ۳۰ مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبخ آش نذری ۲۸ صفر امسال وارد بیستمین سال طبخ خود می شود که بزرگترین آش نذری در جهان است، گفت: این آش در سال نخست یک تُن بود اما امروز به ۸۴ تُن رسیده است.

مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی – مذهبی «کمیل» شیراز با یادآوری این نطلب که مراحل طبخ این آش از روز پنج شنبه آغاز می شود و مواد لازم تهیه شده و در زمان طبخ آش این مواد به آش اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار نفر در طبخ این آش فعالیت دارند، افزود: نیمی از این افراد به شکل مستمر از ابتدا تا انتهای کار، فعالیت دارند.

اسلامی با تاکید بر اینکه افراد می توانند با مراجعه به محل طبخ آش واقع در بوستان «خلدبرین» شیراز نذورات خود را اهدا کنند، افزود: ۶۵ هزار نفر از این آش بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه هیچ نهاد و ارگان دولتی به ما کمک نکرده است، اضافه کرد: شهرداری شیراز قرار بود برای تامین سرپوش محل همکاری کند که تاکنون اتفاقی رخ نداده است.

اسلامی با اشاره به اینکه مستندهایی برای ثبت معنوی این آش تهیه شد، اما ایرادهایی به آن وارد کردند و تاکنون ثبت معنوی انجام نشده است و ثبت معنوی آن معطل همکاری مسئولین است، اضافه کرد: اداره گاز قرار بود گازرسانی کند که آن هم انجام نشد و تنها اداره آب قول تامین آب داده بود که این اتفاق رخ داد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها