استارت آپ‎ها 330 هزار فرصت شغلی ایجاد کردند


استارت آپ‎ها 330 هزار فرصت شغلی ایجاد کردند

تبریز - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که تحول عظیمی در حوزه فناوری، نانو و استارتاپ‌ها در کشور به وجود آمده است، گفت 330 هزار شغل توسط استارت آپ‌ها ( شرکت‌های فناور نوپا ) ایجاد شده است.

کامبیز مهدی‌زاده روز سه‌شنبه با حضور در غرفه خبرگزاری ایرنا در دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در تبریز با بیان اینکه برای ایجاد یک شغل حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، اظهار کرد: شرکت های استارت آپ با کمترین هزینه و فقط با اتکا به نیروی جوان و نخبه این تعداد شغل را ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه کافیست بستر را برای جوانان فراهم کرده و به جوانان اعتماد کنید، افزود: در راس نظام هم اعتماد به جوانان خوب است و هم رهبر معظم انقلاب و شخص رییس جمهور اعتماد کامل به جوانان دارند اما لایه های میانی به جوانان میدان نمی دهند.

مهدی زاده با بیان اینکه اعتماد به جوانان باعث پویایی و فسادستیزی در جامعه می شود، گفت: ما در زمینه استارتاپ در منطقه حرف اول را می زنیم و امروزه شما شرکت های زیادی را در قالب دانش‌بنیان در سراسر کشور می‌بینید.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ شرکت بسیار خوب در زمینه استارتاپ ایجاد شده است، افزود: در رشد و گسترش استارتاپ ها در آسیا صاحب سخن و نظر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی پیشرفت کشورها به خاطر وجود کارخانه‌هایی همچون سیمان و ذوب آهن بود اما امروزه فناوری نانو و استارتاپ‌ها نمایانگر پیشرفت کشورهاست.

مهدی زاده نگاه دولت تدبیر و امید به جوانان را بسیار مثبت و مطلوب توصیف کرد و گفت: این دولت همواره به جوانان میدان داده و اعتماد می‌کند اما صرف اینکه دو وزیر و یا معاون وزیر از جوانان حمایت کنند کافی نیست و ما باید در تمام عرصه ها به جوانان اعتماد کرده و میدان بدهیم.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که برای دهمین بار نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و برای هفتمین سال نمایشگاه رسانه های دیجیتال را در کنار خود دارد، در ۲۲ هزار متر مربع فضای مسقف و با حضور ۹۵۰ ناشر داخلی و خارجی دایر شده و تا چهارم آبان ماه پذیرای علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس