حدود یک میلیون و 600 هزار رقبه و موقوفه در کشور ثبت شده است


حدود یک میلیون و 600 هزار رقبه و موقوفه در کشور ثبت شده است

زاهدان- ایرنا- مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار رقبه( املاک و مستغلات وقف شده) و حدود 300 هزار موقوفه تاکنون در کشور به ثبت رسیده است.

رضا معممی‌مقدم سه‌شنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مهمترین رسالت سازمان اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقفان است، اظهار داشت: از آنجایی که وقف دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است باید به گونه ای عمل کنیم که مردم هم به این امر مهم و خداپسندانه بیش از گذشته ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه کارکرد وقف، اجرای درست نیت واقف و امداد به بهره‌مندان است، گفت: عواید موقوفه‌ها حتما در همین زمان‌ها بکار گرفته شود تا کمک حال مردم باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی مرکز امور خیریه را از اولویت‌های سازمان اوقاف ذکر کرد و افزود: این نهاد در صدد است تا با راه‌اندازی مرکز امور خیریه، این کار مهم را منسجم‌تر و با تبلیغ بهتری با کمک مردم و خیران پیگیری کند.

وی تاکید کرد: باید به جریان خیریه که در کنار وقف مطرح بوده خیلی جدی‌تر پرداخته شود.

معممی‌مقدم بیان کرد: همچنین در قالب طرح افق که در بقاع متبرکه اجرا می‌شود قرار است مسائل اجتماعی مقدم بر مسائل فرهنگی دیده شود و از منظر اجتماعی وارد مسائل فرهنگی شویم.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه رسیدگی به مسائل اجتماعی از بستر بقعه‌ها را از مهمترین اقدامات ضروری در عصر جدید عنوان کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد امسال همزمان با عید غدیر از محل اعتبارات مرتبط و مشارکت خیران آزاد شدند.

وی اظهار داشت: از رسانه‌ها انتظار داریم خیران را به سمت وقف‌های نوین و در راستای شکوفایی علم و فرهنگ تشویق کنند.

معممی‌مقدم با بیان اینکه سهم وقف در بهداشت و درمان و آموزش باید ارتقا یابد گفت: سازمان اوقاف در نظر دارد با همراهی اصحاب رسانه و تربیون داران آثار مثبت و سازنده وقف را به مردم نشان دهند تا هر چه بیشتر در زمینه فرهنگی نقش ایفا کند.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: با وجود بیش از هشت هزار بقعه متبرکه برای تحقق اهداف این نهاد نیازمند مشارکت علما و اندیشمندان و اقشار تاثیر گذار هستیم.

وی گفت: ضروری است با افزایش جلب اعتماد عمومی واقفان و نیکوکاران، موقوفات خود را با اعتماد کامل به سازمان اوقاف بسپارند.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف وامور خیریه با اشاره به جایگاه امامزادگان تاکید کرد: امامزادگان پرچم‌های ولایت هستند باید به آنها بیش‌ازپیش توجه کنیم.
معممی مقدم وجود بیش از ۱۲ هزار مدرسه وقفی را از ظرفیت های مطلوب در حوزه آموزش ذکر کرد و افزود: می‌توان با ظرفیت‌های این حوزه سازمان، مدارس وقفی راه‌اندازی کرد.

وی بیان کرد: همزمان با سال تحصیلی جدید بیش از ۳۰ هزار بسته لوازم ضروری تحصیل بین دانش‌آموزان نیازمند کشور توزیع شد.

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف وامور خیریه اجرای طرح‌های پیوند آسمانی، حرم رضوی، حرم حسینی و دست‌های مهربانی را از جمله طرح‌های مهم سازمان اوقاف برای رفع نیازهای جامعه ذکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس