سفیر ایران چگونگی خدمات‌رسانی به زائران در سامرا را بررسی کرد


سفیر ایران چگونگی خدمات‌رسانی به زائران در سامرا را بررسی کرد

سامرا - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با حضور در شهر مقدس سامرا، آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) در این شهر را بررسی کرد.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رییس ستاد اربعین مستقر در عراق روز سه شنبه در سامرا ضمن دیدار با دست اندرکاران ایرانی قرارگاه اربعینی سامرا و نیز مسوولان موکب های ایرانی و عراقی و همچنین فرمانده الحشد الشعبی منطقه، با آنها در خصوص چگونگی برگزاری مراسم اربعین و نحوه خدمات رسانی به زائران ایرانی در این ایام گفت و گو کرد.

سفیر ایران همچنین با اهدای لوح تقدیر به خادمین اربعین در قرارگاه سامرا از خدمات و تلاش های دست اندرکاران در خدمات رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی (ع) قدردانی کرد.

سفیر ایران چگونگی خدمات‌رسانی به زائران در سامرا را بررسی کرد

وی گفت: امسال نیز با همکاری بسیار خوب دولت، ملت و نیروهای مسلح و از جمله الحشد الشعبی عراق و مسوولان عتبات عالیات، مراسم اربعین با آسانی و امنیت کامل و به خوبی برگزار شد و از جمله در سامرا این مراسم و خدمات رسانی بهتر از سال گذشته بود.

مسجدی، افزایش هماهنگی ها، برنامه ریزی، تعامل موکب ها با یکدیگر را از ویژگی های اربعین امسال در سامرا خواند.

در این دیدارها سردار امین شریعتی مسوول قرارگاه سامرا نیز گزارشی از اقدامات و تلاش های انجام شده در ایام اربعین حسینی (ع) ارائه کرد.

سفیر ایران چگونگی خدمات‌رسانی به زائران در سامرا را بررسی کرد

رییس ستاد اربعین در عراق همچنین با هیات امنای عتبه امامین عسکریین (ع) دیدار و با آنان در خصوص چگونگی برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) و همکاری های متقابل برای ارتقا سطح خدمات رسانی به زائران این شهر مقدس، بحث و تبادل نظر کرد.

استان صلاح الدین که شهر مقدس سامرا در آن واقع شده است یکی از مناطق مورد تمرکز تروریست های داعشی در سالهای اخیر بوده است اما مبارزه مداوم نیروهای عراقی با هسته های خفته و مخفیگاه های آنان در این استان و بویژه اجرای طرح های امنیتی و اطلاعاتی ویژه در ایام زیارت های میلیونی مانند اربعین حسینی (ع)، تروریست ها را در انجام عمده عملیات های موردنظرشان ناکام گذاشته است.

مراسم اربعین حسینی (ع) امسال نیز با حضور حدود ۱۸ میلیون زائر از جمله سه و نیم میلیون زائر ایرانی بدون هر گونه حادثه امنیتی از جمله در محور استان صلاح الدین و شهر سامرا انجام شد./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403