چهار هزار و 600 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان‌ رضوی فعالیت دارند


چهار هزار و 600 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان‌ رضوی فعالیت دارند

مشهد-ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: چهار هزار و 600 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد 600 شرکت تولیدی و در مرحله بازدهی محصولات خود هستند.

رضا قنبری روز سه‌شنبه در نشستی خبری در خصوص حضور شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان در مراسم بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و فناوری های برتر افزود: از سراسر کشور ۳۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شدند تا بضاعت دانش بنیان کشور، محصولات و توانمندی های خود را در حضور رهبری به نمایش بگذارند که در این بین دو شرکت از پارک علم و فناوری خراسان نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: بعد از جنگ اقتصادی، جنگ با نا امیدی برای تحصیل کرده ها مهم است و یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان نیز جنگ با نا امیدی است که گریبان‌گیر قشر تحصیل کرده جامعه شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: برخی از دوستان و جوانان ما سلحشوری‌های بسیار خوبی در این عرصه انجام داده‌اند و نیاز است که این فرهنگ در کل کشور و جامعه گسترش یابد و همه این بزرگواران را بشناسند و بدانند که چه جهادهایی در این زمینه انجام شده است.

قنبری افزود: شرکت‌های دانش بنیان در حقیقت دانش را با ارزش‌افزوده بسیار بالا تبدیل به ثروت می‌کنند و همه افراد باید کمک کنند تا فرهنگ مبتنی بر فناوری، نوآوری، فرهنگ کار و شعار "ما می‌توانیم" در جامعه گسترش یابد.

وی ادامه داد: کشورهای خیلی کوچکی مانند سنگاپور توانسته اند فکر را تبدیل به ثروت کنند و بسیار قدرتمند و ثروتمند شوند و ما با توجه به زمینه‌هایی که در کشورمان داریم می‌توانیم از این کشورها پیشی بگیریم.

پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند آغاز کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور