غیرفعال بودن حدود 10 درصد کارتخوان‌های خراسان شمالی


غیرفعال بودن حدود 10 درصد کارتخوان‌های خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- از مجموع 41 هزار دستگاه کارتخوان بانکی و پایانه‌های فروش (پوز) فروشگاهی خراسان شمالی حدود 10 درصد غیرفعال هستند.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین پایانه فروش موجود در استان متعلق به بانک ملت با هشت هزار و ۳۰۰ دستگاه، صادرات با هفت هزار و ۱۷۶ دستگاه و ملی با ۶ هزار و ۶۱۳ دستگاه است.

علی اصغر هدایتی، مجموع دستگاه های خودپرداز ای. تی. ام موجود در ۱۳ بانک دولتی و خصولتی استان را نیز ۴۶۴ دستگاه اعلام کرد و افزود: بانک ملی با ۹۰ دستگاه، صادرات با ۶۷ دستگاه و پست‌بانک با ۵۴ دستگاه بیشترین خودپردازهای استان را دارند.

وی با اشاره به دریافت مدارک و مستندات فردی و شغلی لازم برای واگذاری هر دستگاه پایانه فروش به افراد، خاطرنشان کرد: ارائه این دستگاه ها به هیچ وجه بدون دریافت مستندات امکانپذیر نیست.

هدایتی در خصوص سوء‌استفاده برخی افراد از این دستگاه ها در نقاط مختلف کشور و یا غیرفعال بودن آنها نیز گفت: بعد از واگذاری هر دستگاه به افراد به ویژه اگر به صورت بی سیم باشد، امکان استفاده از آن در هر جایی وجود دارد ولی در صورت سوء‌استفاده، هویت افراد گیرنده این دستگاه ها مشخص است که در صورت لزوم با آنان برخورد می شود.

وی در رابطه با وجود اشکالاتی در برخی دستگاه های خودپرداز بانکی نیز اظهار داشت: هر کدام از این دستگاه ها به صورت ۲۴ ساعته و لحظه ای از طریق مونیتورینگ رصد می شوند که در صورت وجود مشکل و یا قطع شدن عملکرد آن، هشدار لازم داده شده و توسط تیمی سه نفره در شعبه، برای رفع مشکل اقدام می شود.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی یادآور شد: این در حالی است که تلفن همراه این سه فرد در شبکه تهران ثبت شده که بلافاصله بعد از ایجاد مشکل نرم افزاری و سخت افزاری در دستگاه مورد نظر، مساله به آنها پیامک می شود تا در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص و فعال سازی مجدد اقدام کنند.

وی با اشاره به رصد روزانه این دستگاه ها به ویژه در مناسبت های خاص که بیشتر مورد استفاده مردم هستند، خاطرنشان کرد: به طور مثال در روزهای مصادف با اربعین حسینی تمهیداتی اندیشیده شد که مبلغ پرداختی به زائران از ۲ میلیون ریال در هر روز به پنج میلیون ریال افزایش یابد.

هدایتی اظهار داشت: این در حالی است که خود شعب بانک ها نیز با توجه به رقابتی که با بانک های دیگر دارند در صورت خرابی دستگاه ها در اسرع وقت نسبت به رفع نقص اقدام می کنند تا دستگاه ها کمترین میزان توقف را داشته باشند.

کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی از ۱۳ بانک دولتی و خصولتی تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟