اقامت گردشگران در اسفراین 4.5 برابر شد


اقامت گردشگران در اسفراین 4.5 برابر شد

بجنورد - ایرنا - 9 هزار و 627 گردشگر در نیمه نخست امسال در شهرستان اسفراین اقامت گزیدند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 4.5 برابر افزایش یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اسفراین، سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۹ هزار و ۶۲۷ گردشگری که در ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان اقامت گرفتند ۴ هزار و ۸۴۳ نفر در بوم‌گردی‌ها و بقیه در خانه‌مسافر، مدارس و چادرهای مسافرتی اسکان داشته اند.
محمد محمدی افزود: میزان اقامت گردشگران در این شهرستان در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۷ نفر بوده است.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱.۵ برابری اقامت گردشگران در واحدهای بوم‌گردی شهرستان نسبت به پارسال گفت: امسال ۵۰ درصد اقامت گردشگران شهرستان در اقامتگاه های بوم‌گردی بوده است که این میزان در نیمه نخست پارسال ۲۹ درصد اقامت ها را شامل می شد.
محمدی با اشاره به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات گردشگری به متقاضیان این حوزه در اسفراین گفت: این تسهیلات برای ایجاد ۶ بومگردی، یک سفرخانه سنتی و ۱۱ واحد گردشگری پرداخت شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اسفراین، مهمترین اولویت های زیرساختی گردشگری این شهرستان را ایجاد مراکز اقامتی و مجتمع های رفاهی بین راهی ذکر کرد و افزود: ۲ سرمایه گذار در حوزه ایجاد مجتمع رفاهی بین راهی در شهرستان اعلام آمادگی کرده اند.
شهرستان اسفراین با داشتن «مجموعه تاریخی بلقیس»، دومین بنای عظیم خشتی و گلی کشور، که بزرگترین و پربازدیدترین جاذبه تاریخی استان خراسان شمالی محسوب می شود، ۱۴۵ اثر تاریخی و گردشگری ثبت شده در فهرست آثار ملی، طبیعتی بکر و چشم اندازهای زیبا در روستاهای گردشگری رویین، دره میلانلو و روستای جهان، مقصد شمار زیادی از گردشگران است که از نقاط مختلف کشور راهی این شهرستان می شوند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و با ۱۴ اقامتگاه بومگردی و ۵ خانه مسافر به گردشگران خدمات اقامتی می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر