دانشگاه‌ها در بخش فرآوری تولیدات صنعتی و کشاورزی ایده بدهند


دانشگاه‌ها در بخش فرآوری تولیدات صنعتی و کشاورزی ایده بدهند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل پژوهش و فناوری اطلاعات دانشگاه علمی و کاربردی گفت: دانشگاه‌ها باید در فرآوری تولیدات صنعتی و کشاورزی و راه‌اندازی بازارهای جدید در این عرصه‌ها ایده بدهند.

محمدحسین موسی‌زاده روز سه‌شنبه در نشست با مجید حججی فرماندار تیران‌ و کرون در فرمانداری این شهرستان افزود: تولیدات صنعتی و کشاورزی در کشور رو به رشد است اما بازارهای جدید برای همه محصولات ایجاد نکرده‌ایم.

وی بیان‌کرد: نبود پیش‌بینی بازارهای جدید در عرصه‌های مختلف آنگاه با تکمیل شدن سقف مصرف گذشته موجب شکست اقتصادی خواهند شد اما ایجاد چنین بازارهایی جدید مانع از شکست می‌شود.

وی با اشاره رویکرد و برنامه دانشگاه جامع علمی‌ و کاربردی در ایجاد بازار جدید تصریح‌کرد: 50 رویداد استارتاپی برای تولید در حوزه‌های مختلف تعریف‌شده که سنگ و موسیر از جمله آن‌هاست.

وی از تشکیل شبکه‌ای بین تولیدکنندگان مواد غذایی برای حمایت و اجرای ایده‌های جدید جوانان خبر داد و گفت: اگر جوان خوش ذوق و با ایده‌های خلاق برای فرآوری در کشاورزی و صنعت ایده داشته باشد، ظرفیت علمی دانشگاه و پشتیبانی شبکه تولیدکنندگان از آن استفاده کرده و منفعت این اتفاق به شخص و جامعه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه باید شهرک‌های جدیدی برای تولید و بهره‌برداری و فرآوری محصولات کشاورزی و صنعتی ایجاد می‌شود خاطرنشان‌کرد: در این شهرک‌ها باید کارهای جدید و متناسب با بازار روز صورت بگیرد و دولت‌ هم سخت‌گیری در واگذاری زمین برای این موضوع نداشته‌ باشد.

وی به تشکیل استارتاپ شیره انگور در ملایر اشاره‌کرد و گفت: این برنامه‌های جدید باید توسعه پیدا کند و تیران‌ و کرون در حوزه شیره انگور، موسیر، کتیرا، فرآورده‌ها و شیرینی های انگور مستعد و دارای قابلیت خاص است که ایجاد بسترهای آموزشی و فعالیت های شتاب به رونق اقتصادی در این عرصه کمک می‌کند.

وی کسب و کارهای علمی برای پیشرفت کشور را لازم و مهم برشمرد و گفت: خام‌فروشی آسیب جدی برای توسعه کشورمان در عرصه‌های مختلف نفتی، کشاورزی و صنعتی است و این موانع پیش روی اقتصادی است.

دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور برای توسعه اشتغال و کارآفرینی به رشته های آموزشی کارآفرین مانند استارت‌آپ ها ورود کرده و تا پایان امسال 50 رویداد را در کشور برگزار می‌کند که سه مورد مثل سنگ، موسیر و شیره آن در استان اصفهان برگزار می‌شود.

دولت هم از ایده‌های برتر و برگزیده دوره‌های استارت‌آپ حمایت می‌کنند، افزود: به طور معمول برای ایده‌هایی که در قالب فرآیندهای استارت آپی شکل می‌گیرد سه حالت پیش جود دارد، نخست اینکه شرکتی پیدا می‌شود که آن ایده را می‌خواهد و برای تولید روی آن ایده سرمایه‌گذاری می‌کند و در این مورد طبق سیر یکسری تفاهم نامه‌های موجود دانشگاه عمل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس