از ترافیک دیپلماتیک تا توطیه ترور و شکستن قفل


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ترافیک دیپلماتیک سنگین و ناگهانی مقام های امریکایی‌ در کابل نشان از یک برنامه پشت پرده و مدون دارد که از دید رسانه ها و مردم پنهان نگهداشته شد. هرچند اخبار رسانه ای مذاکرات دو جناح...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ترافیک دیپلماتیک سنگین و ناگهانی مقام های امریکایی‌ در کابل نشان از یک برنامه پشت پرده و مدون دارد که از دید رسانه ها و مردم پنهان نگهداشته شد.
هرچند اخبار رسانه ای مذاکرات دو جناح آمریکایی (وزیر دفاع و رییس سنای آمریکا) را با اشرف غنی و عبدالله بصورت مجزا در مورد آیندۀ صلح و امنیت و مبارزه با تروریزم اعلام داشتند، اما واقعیت قضیه هماهنگی های پشت پرده ای است که تا اکنون هیچ خبر و یا گزارشی از آن در دست نیست.

در همین حال، کمیشنر فعال و تقریبا ناهماهنگ با ارگ و با برنامه های دیگر اعضای ترسو و ملاحظه کار کمیسیون، مورد سوء قصد قرار گرفت اما سخنگوی وزارت داخله گزارش‌ها در مورد سوء قصد به مولانا عبدالله را نادرست خواند و گفت که شخص بازداشت شده کارمند امنیت ملی بوده و حالا رها شده و به کارش ادامه می‌دهد و حمله تروریستی در کار نبوده است.

از جانب دیگر، قفل درب مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون انتخابات شبانه شکسته شد و در سه ساعت خلوت مشخص نیست که در پس شکستاندن قفل چه اتفاقی برای اطلاعات و دستگاه های بایومتریک تا مطلع شدن ناظران و رسیدن آنان به محل کمیسیون افتاده است.

سخنگویان کمیسیون انتخابات شکستاندن قفل درب مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون را غیر واقع خواندند و آن را تکذیب کردند اما مولانا محمد عبدالله کمیشنر کمیسیون انتخابات شکسته شدن قفل را تایید کرد و گفت: نیروهای ویژه پولیس درب مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون انتخابات را شکستانده و شماری از این نیروها وارد این مرکز شده‌اند.
او افزود: چند نفر از این‌ها (نیروهای ویژه پولیس) قفل دهلیز را شکستانده‌اند و داخل شده‌اند.
وی ادامه داد: ورود افراد مشکوک تحت نام‌های مختلف به کمیسیون انتخابات، نگرانی‌ها را افزایش داده است. آنچه که بنام وضعیت امنیتی در طول هفت ماه در داخل کمیسیون وجود دارد شبیه به یک جبهه جنگ است نه یک اداره ملی مستقل دولتی.

پس از این، سخنگویان وزارت داخله شکستاندن قفل درب مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون را توسط نیروهای ویژه پولیس تکذیب کردند. اما رییس و کمیشنران و سخنگویان کمیسیون و رییس دبیرخانه در یک کانفرانس خبری که (عبدالله کمشنر انتخابات حضور نداشت) شکستانده شدن قفل درب مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون را تایید کردند و اعلام داشتند که این کار با اجازه معاون امنیتی کمیسیون انتخابات برای گرم شدن نیروهای امنیتی انجام شده است و هیچ رابطه ای با تقلب ندارد.

پس از این قرار شد که با حضور رسانه ها و ناظران و نماینده های نامزدان ریاست جمهوری، دیگر قفل های کمیسیون باز شود و دوربین های نصب شده نیز مشاهده شود و همه در جریان قرار بگیرند که هیچ تخطی و تقبلی صورت نگرفته است.

در این میان، دبیرخانه کمیسیون انتخابات حاضر نشد تا دوربین های نظارتی نصب شده در داخل دفاتر کمیسیون را به حاضران نشان دهد و فقط موضوع را بگونه جلوه دادند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.
در حالیکه با باز شدن درب مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون می شود چندین مورد تقلب و تخطی صورت گرفته باشد.

1-درب دیگر دفاتر نیز باز شده و دوباره پس از انجام کار قفل شده است و فرصت نشده تا درب اصلی مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون نیز قفل شود که ناظران سر رسیده اند.

2-قرار است شرکت درملوگ تایید کند که در زمان شکسته شدن قفل هیچ اطلاعاتی وارد سیستم های دفاتر و سرورهای مرکزی نشده است. در صورتیکه سایت اصلی این شرکت سه روز متوالی از کار افتاده و تاز وصل شده بود که با این وجود هرگونه تایید از جانب شرکت نامعتبر می باشد. زیرا شرکتی نتوانسته در حساس ترین موقعیت انتخاباتی کشور طرف قرارداد خودش، سایت این شرکت را برحال نگهدارد، چگونه می تواند مشخص بسازد که چه اطلاعاتی و چه زمانی به سیستم های آفلاین و خاموش کمیسیون انتخابات وارد یا خارج شده است؟

3-حتی اگر گفته های اعضای کمیسیون و دبیرخانه را بپذیریم که هیچ قفل دیگری باز نشده و بجای آن ها قفل جدیدی نصب نشده است و هیچ اطلاعاتی هم در سیستم های مرکز و سرورهای مرکزی دستکاری نشده است، باز این گمان وجود دارد که دستگاه های بایومتریک غیر فعال که هنوز اطلاعات آن دستگاه ها وارد سیستم مرکزی نشده و قرار بوده که روز بعد این کار انجام شود، با دستگاه های دیگری از بیرون جابجا شده باشد.

4-گمان می رود که برخی از لبتاب ها که اطلاعات دستگاه های بایومتریک در آن ها وارد شده و هنوز فرصت انتقال آن اطلاعات به سرور مرکزی فراهم نیامده، در آن سه ساعت، دستکاری شده باشد.
و...

در کنار همه اینها، از تاریخ شش میزان تا اکنون زمان زیادی سپری شده و حتما این در این زمان تقلب بصورت گسترده صورت گرفته است، از پر کردن صندوق ها و تغییر تاریخ دستگاه های بایومتریک و وارد کردن اطلاعات تقلبی به دستگاه ها و ثبت اطلاعات با اضافه و کم کردن تعداد آرای نامزدان و از همه مهمتر خریداری افراد ثبت کننده اطلاعات در سیستم ها و سرور مرکزی، همه نشان دهنده تقلب است.

حال شما بفرمایید، چگونه می شود باور کرد که قفل درب مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون انتخابات شبانه شکسته شده تا نظامیان و افراد ویژه پولیس گرم شوند...!؟

کد (4)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی