از افزایش انرژی‌های تولیدی پاک به یک هزار مگاوات تا هشدار رشد جمعیت در برخی شهرها


از افزایش انرژی‌های تولیدی پاک به یک هزار مگاوات تا هشدار رشد جمعیت در برخی شهرها

استان ها -ایرنا- افزایش انرژی‌های پاک تولیدی به یک هزار مگاوات، نقش برآب شدن اهداف دشمن از تحریم‌ در بخش دارو و درمان، خرید افزون بر 126 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور، تدوین 33500 استاندارد ملی در ایران، خودکفایی نیروی زمینی ارتش در 26 رسته، ورود طرح تعطیلی پنجشنبه در استان‌ها به صحن علنی مجلس، دستگیری 45 عمده فروش داروهای تقلبی و...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

انرژی‌های پاک تولیدی به یک هزار مگاوات افزایش می‌یابد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، گفت: انرژی بادی و خورشیدی در کشور تا پایان سال ۹۸ به بیش از یک هزار مگاوات و تا پایان دولت تدبیر و امید به ۴ هزار مگاوات افزایش می یابد.

همایون حائری بابیان اینکه تولید برق خورشیدی کشور امسال به ۸۴۱ مگاوات رسیده است افزود: با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته ظرفیت برق خورشیدی سالیانه به ۲ برابر افزایش یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، ۶۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه‌های بادی و ۱۵۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی درکشور وجود دارد.

همچنین پنج طرح صنعت برق قم با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال با حضور همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در قم به بهره‌برداری رسید.

هدف دشمن از تحریم‌ها در بخش دارو و درمان نقش بر آب شد

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف دشمنان از تحریم‌های ناجوانمردانه با تکیه بر توان تولید داخلی در بخش دارو و درمان نقش بر آب شده است.

ایرج حریرچی تشریح کرد: ۲۳۴ هزار میلیارد ریال بازار دارویی کشور در سال ۹۷ بود که نزدیک به ۹۷ درصد آن از تولید داخلی تامین می‌شد تا اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان به طور مستقیم انتقال ارز مربوط به مواد اولیه و هم دارو را هدف قرار داد.

ایران از نظر شاخص‌های سلامت، کشور نخست خاورمیانه می‌شود

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: جایگاه مردم شریف ایران آن است که جزو ۱۰ کشور نخست جهان باشند و بر این اساس تا سال ۲۰۲۳ میلادی از نظر شاخص‌های سلامت، به کشور نخست منطقه خاورمیانه تبدیل می‌شود.

حریرچی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به هدف باید بر ارتقای سلامت و پیشگیری بیافزاییم، بیان کرد: افزایش سلامت و محافظت مالی از مردم در برابر مخاطرات هزینه‌ای ناشی از بیماری‌ها، پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم و افزایش کارایی با منابع و امکانات موجود چهار هدف طرح تحول سلامت بود.

وی افزود: پوشش همگانی سلامت دارای سطح‌های خدمت ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها، درمان توانبخشی و زندگی راحت پیش از مرگ است که باید بدون هیچ‌گونه تبعیض قومی، نژادی، جنسیتی، مالی و منطقه‌ای برای همه مردم ارائه شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از چاقی و اضافه وزن به عنوان مادر سایر بیماری‌ها یاد کرد و اظهار داشت: ۵۹.۵ درصد مردم کشور در زمان حاضر دارای اضافه وزن هستند و ۸۰ درصد نیز تحرک کافی ندارند.

‌بخش مهمی از بودجه وزارت علوم به پژوهش اختصاص یافت

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه از هرگونه تحقیقات و پژوهش در پارکهای علم و فناوری و دانشگاهها حمایت می‌کند و از این رو بخش مهمی از بودجه خود را به ۴۵ مرکز علم و فناوری و ۱۰۰ دانشگاه اختصاص داده است.

مسعود برومند با بیان اینکه وزارت علوم، هر حمایتی نیاز باشد انجام می‌دهد تصریح کرد: پارکهای علم و فناوری و دانشگاهها باید برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند و نیازهای کشور را بررسی کرده و مواردی که توسط رهبری و رییس جمهور مطرح می شود را تامین کنند.

خرید افزون بر ۱۲۶ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور

رییس سازمان چای کشور گفت: با پایان یافتن زمان خرید تضمینی برگ سبزچای، بیش از ۱۲۶ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شد.

حبیب جهانساز اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت در اردیبهشت ماه سال جاری تا روز گذشته (بیست و نهم مهرماه) ۱۲۶ هزار و ۴۹۱ تن برگ سبز به ارزش سه هزار و ۴۲۸ میلیارد و سه میلیون ریال از چایکاران شمال کشور خریداری شده است که این میزان برگ سبز تحویلی به کارخانه های چایسازی ۱۱ درصد نسبت به فصل زراعی سال گذشته افزایش نشان می دهد.

رشد جمعیت در برخی شهرهای کشور به مرز هشدار رسیده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه روند جابه به جایی جمعیت از پنج دهه پیش در کشور و جهان شتابان شده، گفت: امروز رشد جمعیت در برخی شهرهای کشور به مرز هشدار رسیده است.

سید محمد پژمان افزود: برخی کاستی ها و کمبود ها مانند اشتغال از دلایل شدت جابه جایی جمعیت به شمار می رود و اکنون رشد جمعیت برخی مناطق شهری پنج برابر میانگین کشوری است.

تدوین ۳۳۵۰۰ استاندارد ملی در ایران

سرپرست پژوهشگاه استاندارد ایران گفت: ۳۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی و ۴۵ استاندارد بین‌المللی در کشور تدوین شده است.

فرزانه انصاری اظهارداشت: ۲۵ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در ایران زیر پوشش استاندارد است.

افزایش تراز سالانه دریاچه ارومیه طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزایش تراز دریاچه ارومیه از ۳۰ مهر سال گذشته تاکنون را ۱۰۲ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان افزایش تراز سالانه طی سه دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

کیومرث دانشجو افزود: در حالی شاهد افزایش بیش از یک متری تراز دریاچه ارومیه هستیم که این روند طی ۲ سال گذشته کاهشی بود.

مصوبه خانه باغ از هفته آینده اجرایی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مصوبه خانه باغ که طرح آن در شورای پنجم به تصویب رسید از هفته آینده اجرا و مالکان باغ‌ها می‌توانند مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

علی اعطا گفت: مصوبه خانه - باغ که در شورای پنجم و پس از لغو مصوبه برج - باغ، از هفته آینده به جریان می‌افتد.

سطح مالی بیمه شدگان سلامت در کشور ارزیابی می‌شود

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت کشور گفت: سطح مالی و وسع بیمه‌شدگان این نهاد بیمه‌گر در قالب طرح ارزیابی شده و این مهم از برنامه‌های اولویت‌دار امسال است.

سید عبدالرحیم ترابی افزود: ارزیابی وسع مالی بیمه‌شدگان با توجه به منابع مالی محدود، سازمان را به سمت خدمت‌رسانی بیشتر به سمت اقشار نیازمند هدایت می‌کند.

نیروی زمینی ارتش در ۲۶ رسته به خودکفایی رسیده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان حاضر در ۲۶ رسته رزمی و دفاعی به خودکفایی کامل رسیده است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود: برای به اشتراک گذاشتن علم و نوآوری‌ها در عرصه‌های رزمی و دفاعی به کشورهای دوست و مسلمان آمادگی داریم.

تامین نیاز مالی صندوق نوآوری خراسان رضوی توسط معاونت ریاست جمهوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین مالی بخشی از نیاز صندوق نوآوری و شکوفایی این استان را برعهده گرفت.

علی رسولیان با اشاره به دستاوردهای سفر یک روزه "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به خراسان رضوی افزود: درخواست استان تامین ۱۰۰ میلیارد ریال برای صندوق نوآوری و شکوفایی بود که معاون رییس جمهوری برای تامین بخشی از این مبلغ قول مساعد داد.

راه اندازی نخستین مدرسه با «بهره‌وری سبز» در تهران

نخستین مدرسه کشور با شاخص‌های بهره‌وری سبز در منطقه ۵ آموزش و پرورش پایتخت بازطراحی و راه‌اندازی شد.

تردد زائران از مرز رسمی خسروی به ۲۹۰ هزار نفر رسید

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد زائرانی که از مرز خسروی به عنوان نزدیکترین گذرگاه رسمی کشور به عتبات عالیات عازم کربلای معلی شده و یا از طریق این مرز به کشور بازگشته‌اند به ۲۹۰ هزار نفر رسید.

مرادعلی تاتار افزود: از مجموع این زائران ۱۶۰ هزار زائر اربعین حسینی از خسروی برای حضور در پیاده روی بزرگ اربعین عازم عراق شدند که ۹۰ درصد این زائران یعنی ۱۳۰ هزار زائر از طریق این مرز رسمی به کشور بازگشتند.

ولایت حقه مهدویه را می‌توان در جریان عظیم اربعین مشاهده کرد

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید در پیامی تصریح کرده است: جریان عظیم اربعین و زیارت میلیون‌ها تن به‌صورت هم‌زمان از اقصی نقاط جهان موضوعی نیست که بتوان از آن به‌عنوان یک امر عادی از آن یادکرد بلکه از شواهد و قرائن می‌توان ولایت حقه مهدویه را در تمامی ابعاد مشاهده کرد.

در این پیام آمده است: همراهی با این موج خروشان نه‌تنها موجب صیانت باطنی برای زائران و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) می‌شود بلکه در عرصه جهانی هم موجبات صیانت از مکتب روح‌بخش پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را فراهم می‌کند.

صادرات عسل سبلان به کشورهای حاشیه خلیج فارس

رییس اتحادیه صنفی عسل و لبنیات فروشان اردبیل گفت: عسل سبلان اردبیل جایگاه ویژه ای پیدا کرده و به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

فردین صفوی افزود: در نمایشگاه تخصصی اربیل عراق عسل اردبیل در بین محصولات دیگر کشورها به لحاظ کیفیت رتبه اول را به خود اختصاص داد.

۱۹ پس لرزه با وقوع زلزله بستک رخ داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ۱۹ پس لرزه پس از زلزله پنج و شش دهم ریشتری بستک در شعاع این شهرستان تا رویدر رخ داد.

علیرضا صفا ایسینی افزود: تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده و درحال برآورد خسارت هستند ولی آنچه بیش از همه خود نمایی می کند ترک خوردگی ناشی از این زلزله بزرگ بوده که بیشتر متوجه بافت قدیم وجدید بستک کرده است.

بزرگترین ترانس قدرت وارد خوزستان شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: اولین ترانس ۴۰۰ کیلوولت خریداری شده که در نوع خود بزرگترین ترانس قدرت در سطح کشور است وارد خوزستان شده و در پست پیروزان اهواز در حال نصب و آماده سازی برای ورود به شبکه است.

محمود دشت بزرگ اظهار داشت: ۶ ترانس قدرت ساخت کشور از شرکت ایران ترانسفو زنجان خریداری شده که یکی از این ترانس ها وارد خوزستان شده و ۲ ترانس دیگر در مسیر ورود به خوزستان است.

طرح تعطیلی پنجشنبه در استان‌ها به صحن علنی مجلس می‌رود

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که بررسی طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه در مراکز اداری استان‌های کشور در کمیسیون اجتماعی پایان یافت و در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفته است.

علی اصغر یوسف نژاد افزود که هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم طرح را در نوبت ارائه به صحن علنی قرار داده و بزودی برای تصویب در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

تالاب‌های کشور منطقه نمونه گردشگری می‌شود

مدیرطرح حفاظت و احیای تالاب‌های کشور گفت: تالاب‌های کشور صیانت شده و قابلیت تبدیل به منطقه نمونه گردشگری را دارند.

علی ارواحی افزود: یک خواست و اراده اجتماعی برای حفاظت از تالاب‌ها در جامعه وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بیش از گذشته تالاب ها مورد صیانت و حفاظت قرار بگیرد.

برآوردهای کارشناسی در جریان سیل شیراز جلوی فرار از تقصیر را گرفت

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس با بیان اینکه برآوردهای کارشناسی در جریان سیل شیراز جلوی فرار از تقصیر را گرفت گفت: این برآوردها عمدتاً به صورت معاضدتی و رایگان توسط کارشناسان این کانون و به درخواست سازمان‌های ناظر و مسوول از جمله سازمان بازرسی استان فارس انجام شده است.

محمد حسین دادخواه اظهارداشت: در جریان سیل فروردین ماه امسال در شیراز ۶۲۲ مورد کارشناسی انجام شده که همه آنها بر اساس مستندات و مدارک متقن و ادله کافی به سازمان‌های مسوول ارجاع گردید.

سند دولتی برای ۶۳۱ هکتار از حریم رودخانه‌های استان تهران صادر شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: سند مالکیت دولتی برای ۶۳۱ هکتار جهت جلوگیری از تصرف حریم بستر رودخانه‌ها در این استان صادر شده است.

احمدعلی قربانیان اظهار داشت: از این مقدار ۵۳۰ هکتار آن از سنوات گذشته و بیش از یکصد هکتار آن امسال صادر شده است.

دستگیری ۴۵ عمده فروش داروهای تقلبی

حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت بابیان اینکه ۴۵ عمده فروش داروهای قاچاق و تقلبی دستگیر شدند، گفت: اولین مرحله جمع‌آوری خرده و عمده فروشان دارو در ناصر خسرو با کارهای اصلاحات اجرا شد که از ۴۵ نفر دستگیرشدگان ۱۳ نفر سرشاخه اصلی باند دارو هستند.

مواجهه با تهدید سایبری و خرابکارانه، اولویت‌های پدافند غیرعامل

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه طرح‌هایی تدوین و به استانداران کشور ابلاغ شده گفت: مقابله و مواجهه با تهدیدات سایبری، تروریستی و خرابکارانه در اولویت کاری پدافند غیرعامل است.

سردار سرتیپ دوم غلامعلی حیدری افزود: در حوزه پدافند غیرعامل ۳ طرح تدوین و به همه استانداران سراسر کشور ابلاغ شده که شامل حفاظت از زیرساخت ها، صیانت از مردم و پاسخ به حوادث است.

استقبال و حمایت معاون اقتصادی رییس جمهوری از برنامه راهبردی کیش

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری ضمن استقبال از برنامه راهبردی توسعه کیش، حمایت خود را از اجرای این برنامه ها و اطمینان بخشی به بخش خصوصی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل منطقه ازاد کیش، محمد نهاوندیان در نشستی با غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به موقعیت بی نظیر این جزیره در حوزه های گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری بر ضروت اجرا و پیگیری برنامه های راهبردی منطقه آزاد کیش و بهره گیری از مشاوران با تجربه، تهیه و تدوین برنامه ریزی بلند مدت تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم کاهش ریسک سرمایه گذاری، اجرای طرحهای زیرساختی در کیش را آن را عامل مهمی در اطمینان بخشی به سرمایه گذاران دانسته و افزود: توجه به زیرساخت های کیش و گسترش و توسعه آن و اتمام پروژه های نیمه تمام که اکنون در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است؛ کاهش ریسک سرمایه گذاری و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران را به دنبال خواهد داشت،

معاون اقتصادی رییس جمهوری به جایگاه جزیره کیش در صنعت گردشگری و امکانات ایجاد شده در این جزیره اشاره کرد و خواهان مراودات گردشگری این منطقه با کشورهای همسایه بویژه ترکیه شد.

گزارش استان ها

"اقتصاد شفاف در بورس کالای زعفران" نام گزارشی از دفتر تربت حیدریه است که به راه اندازی بورس کالای زعفران برای نخستین بار در ایران و به طور مشخص در تربت حیدریه پرداخته است.

"به تماشای برج ۶۰ وجهی ۶۰۰ ساله بسطام بیا" گزارشی است از مرکز سمنان که به معرفی یکی از جاذبه‌های گردشگری اسن استان پرداخته است.

گزارشی باعنوان "نیازها و ظرفیت‌های توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد" ازدفتر گچساران که چالش‌های پیش رو در بحث صادرات این استان را مورد بررسی قرار داده است.

گزارش "چالش های ناشی از بسته ماندن محور ترانزیتی شهداد – نهبندان" نیز از مرکز کرمان که درباره چالش های بسته ماندن محور ترانزیتی شهداد کرمان به نهبندان خراسان جنوبی و نیز زابل در سیستان و بلوچستان برای ساکنان همجوار با این محور است.

"آزادراه مراغه - هشترود در نیمه راه" نام گزارشی از دفتر مراغه است که به فراز و نشیب های این آزادراه به عنوان کریدور و شاهراه ارتباطی شمال‌غرب پرداخته است.

گزارش "علل و راهکارهای کاهش طلاق" از دفتر خمین به بررسی علت‌ها و راهکارهای کاهش طلاق پرداخته است.

گزارشی با عنوان" سرطان؛ نه خوشبین باشیم و نه نگران" نیز از مرکز یزد شیوع و ابتلای به سرطان‌ها را درایران بررسی کرده است.

"دردسرهای بی‌پایان معتادان پایتخت" در مورد تجمع معتادان در گوشه و کنار تهران و بیشتر درمیادین است.

۱۳۵۲/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش