اشتغالزایی 330 هزار شغل توسط استارت آپ‎ها


اشتغالزایی 330 هزار شغل توسط استارت آپ‎ها

تبریز - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که تحول عظیمی در حوزه فناوری، نانو و استارتاپ‌ها در کشور به وجود آمده است، گفت 330 هزار شغل توسط استارت آپ‌ها ( شرکت‌های فناور نوپا ) ایجاد شده است.

کامبیز مهدی‌زاده روز سه‌شنبه با حضور در غرفه خبرگزاری ایرنا در دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در تبریز با بیان اینکه برای ایجاد یک شغل حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، اظهار کرد: شرکت های استارت آپ با کمترین هزینه و فقط با اتکا به نیروی جوان و نخبه این تعداد شغل را ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه کافیست بستر را برای جوانان فراهم کرده و به جوانان اعتماد کنید، افزود: در راس نظام هم اعتماد به جوانان خوب است و هم رهبر معظم انقلاب و شخص رییس جمهور اعتماد کامل به جوانان دارند اما لایه های میانی به جوانان میدان نمی دهند.

مهدی زاده با بیان اینکه اعتماد به جوانان باعث پویایی و فسادستیزی در جامعه می شود، گفت: ما در زمینه استارتاپ در منطقه حرف اول را می زنیم و امروزه شما شرکت های زیادی را در قالب دانش‌بنیان در سراسر کشور می‌بینید .

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ شرکت بسیار خوب در زمینه استارتاپ ایجاد شده است، افزود: در رشد و گسترش استارتاپ ها در آسیا صاحب سخن و نظر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی پیشرفت کشورها به خاطر وجود کارخانه‌هایی همچون سیمان و ذوب آهن بود اما امروزه فناوری نانو و استارتاپ‌ها نمایانگر پیشرفت کشورهاست.

مهدی زاده نگاه دولت تدبیر و امید به جوانان را بسیار مثبت و مطلوب توصیف کرد و گفت: این دولت همواره به جوانان میدان داده و اعتماد می‌کند اما صرف این که دو وزیر و یا معاون وزیر از جوانان حمایت کنند کافی نیست و ما باید در تمام عرصه ها به جوانان اعتماد کرده و میدان بدهیم.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که برای دهمین بار نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و برای هفتمین سال نمایشگاه رسانه های دیجیتال را در کنار خود دارد، در ۲۲ هزار متر مربع فضای مسقف و با حضور ۹۵۰ ناشر داخلی و خارجی دایر شده و تا چهارم آبان ماه پذیرای علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟