برقراری پرواز آبادان-نجف/ توجه به گردشگری مذهبی


برقراری پرواز آبادان-نجف/ توجه به گردشگری مذهبی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برقراری پرواز آبادان- نجف از 6 ماه پیش پیگیری شد اما به دلیل یکسری مشکلات راه‌اندازی نشد؛ می‌خواهیم این پرواز را به صورت مستمر داشته باشیم و برای برقراری آن در حال تلاش هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، قدرت اله طمیمیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از اول صفر تاکنون از مرز شلمچه بیش از ۷۴۵ هزار زائر ایرانی و ۲۲۵ هزار نفر اتباع خارجی از مرز خارج شدند.

وی با بیان اینکه تردد زائران اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۰ درصدی را نشان می‌دهد، افزود: تردد ثبت شده در مرز شلمچه ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند به منظور کاهش ترافیک و تردد خودروهای ویژه موکب‌ها امسال جاده‌ای به طول چهار کیلومتر به عنوان جاده پشتیبان آماده سازی کرد.

طمیمیان ادامه داد: پروژه اربعین در مرز شلمچه که در آن همه زیرساخت‌های مورد نیاز و نیازمندی‌های پیاده روی اربعین دیده شده طراحی شده اما امسال به خاطر اینکه آماده نبود فقط به تردد خودروهای مخصوص موکب‌ها اختصاص یافت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه دلیل برقرار نشدن پرواز آبادان- نجف چیست، عنوان کرد: برقراری پرواز آبادان- نجف از ۶ ماه پیش پیگیری شد اما به دلیل یکسری مشکلات راه اندازی نشد؛ می‌خواهیم این پرواز به صورت مستمر داشته باشیم و برای برقراری این پرواز در حال تلاش هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی در حوزه گردشگری مذهبی دارید، توضیح داد: سعی داریم که از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز شده است.

46

کد خبر 1313281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟