جلوگیری از خام فروشی در حوزه صادرات/ بیش از 13 میلیون دلار ترانزیت خارجی


جلوگیری از خام فروشی در حوزه صادرات/ بیش از 13 میلیون دلار ترانزیت خارجی

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: میزان ترانزیت کالا از منطقه آزاد اروند بیش از 130 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 800 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، سیدعلی موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: میزان صادرات بنادر آبادان، خرمشهر و مرز تجاری شلمچه در مدت ۶ ماهه سال گذشته را ۲۸۱ میلیون دلار است و میزان ترانزیت کالا از منطقه آزاد اروند طی این مدت بیش از ۱۳۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مقصد صادرات کالا عمدتا کشورهای عراق، کویت،امارات، قطر، چین، استرالیا، نیوزلند بوده است، افزود: عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند انواع روغن های صنعتی، محصولات مصنوعی و فلزی، شیلات، خرما، خشکبار و محصولات پایین دستی است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ارزآوری را یکی از مزایای ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند برشمرد و بیان کرد: در کنار ۲ مقوله کالا و خدمات ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند موجب ارزآوری می‌شود که در حال گسترش است.

موسوی ابراز امیدواری کرد: برای حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کالا و واحدهای تولیدی مجوز بهره برداری آنها از یک ساله به پنج ساله صادر می‌شود؛ به منظور حمایت از صادرکنندگان کالا و تولید کنندگان کالا در منطقه آزاد اروند ضمن ارائه بسته‌های آموزشی تخصصی رایگان و یا یارانه‌ای ثبت سفارش برای این واحدها حذف شده است.

وی تسهیل ورود و خروج ارزی از مشکلات صادرکنندگان قلمداد کرد و گفت: با تعریف سامانه‌ای در مناطق آزاد مشکل نقل و انتقال ارزی تسهیل شد و صادرکنندگان می توانند ارز صادراتی خود را وارد کشور کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه با اشاره به صنایع دانش بنیان خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع دانش بنیان از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند است؛ تقویت تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی یک راهبرد مهم صادرات در منطقه آزاد اروند است.

موسوی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های صادراتی و راه‌های ارتباطی با کشورهای همسایه از جمله اقدامات و راهبردهای اساسی ما در بخش صادرات منطقه آزاد اروند است، ادامه داد: تسهیل در رویه‌ها و دستورالعمل‌های صادرات و پایش قوانین مخل در زمینه صنایع تولیدی و فعالان اقتصادی از جمله راهبردی است که در راستای روان‌سازی تجاری و رونق کسب و کار در دست پیگیری است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه در خصوص جلوگیری از خام فروشی چه اقداماتی انجام داده اید، توضیح داد: این نکته بسیار مهم است و همواره از این امر در منطقه آزاد اروند جلوگیری شده است؛ به عنوان مثال یکی از صنایع که در حوزه خرما فعالیت می کند، به جای خام فروشی آن را در قالب چندین محصول عرضه می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه با توجه به اینکه هیات‌های تجاری و یا سفیرانی که به این منطقه سفر می کنند امکان بازدید از صنایع این منطقه را در مدت زمان کم ندارند و چه برنامه ای برای رفع این خلع دارید، ابراز کرد: به دنبال این هستیم تا با راه اندازی یک نمایشگاه در سایت صنعتی، تمام مواردی که عرضه می شود را معرفی کنیم.

موسوی در پاسخ به این سئوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه در حوزه تجاری‌سازی ورزش آیا پکیجی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی ورزشکاران انجام شده است، گفت: موضوع خوبی است و تا آنجایی که اطلاع دارم در معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اقدامات شایسته‌ای در حوزه ورزش صورت گرفته است.

46

کد خبر 1313289

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی