ارتقای تئاتر اصفهان مستلزم افزایش سالن است


ارتقای تئاتر اصفهان مستلزم افزایش سالن است

اصفهان - ایرنا - یک کارگردان تئاتر گفت: تئاتر در اصفهان از حیث دانش و مهارت در سطح خوبی قرار دارد اما ارتقای آن مستلزم بهبود وضعیت زیرساختی و افزایش سالن است.

رهام بحیرایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: علاقه‌مندی به فعالیت در هنر به ویژه تئاتر در اصفهان زیاد است، اما وضعیت سخت افزاری بگونه‌ای نیست که بتوان از استعدادهای موجود و ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این هنر در این خطه ادامه داد: تعداد سالن‌های نمایش در اصفهان کم است و برای اجرای یک اثر و گرفتن سالن باید تلاش زیادی کرد، از سوی دیگر سالن‌های موجود نیز از لحاظ کیفیت با مشکل مواجهند و باید برای بهسازی و نوسازی آن ها تدبیری اندیشید.

این کارگردان تئاتر افزود: برخورداری از امکانات ناکافی موجب اختلال در فعالیت هنری می‌شود و فرایند رشد و پیشرفت تئاتر را کند می‌کند، اما در صورتی که به سالن‌های متعدد و با کیفیت مجهز شویم می‌توان آثار متنوع‌تر با دیدگاه‌های مختلف عرضه کرد که در نهایت به سود این هنر و جذب مخاطبان بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به استفاده از نمایشنامه‌های بارز و شاخص برای جذب بیشتر مخاطبان، اضافه کرد: پیوند نمایشنامه‌های فرامکان و فرازمان به دوران فعلی و کارگردانی به روشی هنرمندانه، نقش اساسی در ارایه هنری جدید و منحصر بفرد ایفا می‌کند.

این کارگردان تئاتر به اهمیت توجه هرچه بیشتر به تئاترهای فاخر اشاره و خاطرنشان کرد: نمایش‌های فاخر اگرچه مخاطبان خاص خود را دارد و کمتر به صورت تجاری در می‌آید، اما برای ماندگاری هنر و ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی هنر موثر خواهد بود.

بحیرایی، پیوستگی و تداوم آثار هنری با یکدیگر را مفید خواند و افزود: برای اثربخشی بیشتر، هنرمندان باید بکوشند که سیر فعالیت‌های آنان مستمر و البته توام با خلاقیت و نوآوری باشد.

نزدیک به ۴۰ گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.

هنر نمایش در اصفهان سابقه چند صد ساله دارد و نمایش‌های کُمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه‌های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق