گوشواره طلا که گوش را آزارد باید دور انداخت!


سوال می گردد که آمدن نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا بکابل چی تاثیری وارد خواهد کرد؟ نانسی پلوسی سوته اعجازی حضرت موسی را در اختیار ندارد که طوری عمل نماید که لوی افغانستان را برهبری غنی احمدزی و تاجیکستان بزرگ را برهبری عبدالله...

سوال می گردد که آمدن نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا بکابل چی تاثیری وارد خواهد کرد؟ نانسی پلوسی سوته اعجازی حضرت موسی را در اختیار ندارد که طوری عمل نماید که لوی افغانستان را برهبری غنی احمدزی و تاجیکستان بزرگ را برهبری عبدالله عبدالله برپا سازد. آمدن وی دو پی آمد احتمالی داشته می تواند. احتمال اول چون همزیستی بین هواخواهان غنی احمدزی و عبدالله عبدالله ممکن نیست پس بهترین گزینه تجزیه این کشور است که امریکا این کار را می تواند. احتمال دوم اینکه اجرایی ساختن توافق زیر نظر جان کیری است که قدرت تقسیم گردد و ریاست اجرایی ایجاد گردد که مورد قبول هواخواهان غنی احمدزی نیست.

در حالیکه غنی احمدزی زیر شعار تیم دولت ساز در فکر و خیال ایجاد یک دولت مستحکم در خیال و خواب عبدالرحمن و داود است ولی این جاهل کوچی نسب غافل از آنست که افغانستان از اثر تحمیل دولت های قوی باین روز و بدبختی رسیده است. افغانستان هیچوقت بدون دولت مستحکم و قوی نبوده است.

عبدالرحمن با کمک مستقیم پولی و اسلحه انگلیس ها قوی ترین دولت تشکیل کرد. خاندان غدار نادر با دها چال و نیرنگ با حمایت خارجی ها بدترین نظام را بالای ساکنین افغانستان عملی ساخت. حزب دموکراتیک خلق افغانستان از یک موقف و موضع بی نهایت قوی با کمک توب و تانک و بمب افکن های روسی ساکنین این کشور را از هوا و زمین کوبید، طالبان بعنوان بچه بی ریش های آی اس آی پاکستان و با حمایت مخفی و فعال این دستگاه شیطانی بدترین نظام را در افغانستان عملی ساخت و امروز غنی احمدزی با قوت بی مانند امریکا روزانه هزاران آدم را زیر نام طالب از یک موضع و موقف بی نهایت قوی محو می کند!

هر قدر تلاش در راه ایجاد دولت قوی با حمایت فعال یک قدرت خارجی در افغانستان صورت گیرد به همان تناسب فاجعه افغانستان بیشتر می گردد. یگانه راه صلح در افغانستان تسلیم شدن به اراده ساکنین این کشور و تشکیل ملت سازی است که ساکنین افغانستان سرنوشت خویش را بدست خود گرفته و حکومت نماید. مثلا در ولایات پشتون نشین افغانستان هواخواه طالبان زیاد است. چه عیب دارد که اداره این پنج ولایات بشکل امتحانی بدست طالبان سپرده شود؟ خدا حکومت طالبی را برای این مردم و حامیان آی اس آی شان مبارک کند. استدلال می گردد که در آنصورت افغانستان تجزیه خواهد گشت. اگر ساکنین افغانستان از فاجعه نجات یابد تجزیه افغانستان بحیث یک پدیده شوم استعماری چرا بد باشد؟

عبدالحمید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام