مراجعه بیش از 4 هزار و 800 نفر جهت اهدای خون در اربعین


مراجعه بیش از 4 هزار و 800 نفر جهت اهدای خون در اربعین

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در روز اربعین 4 هزار و 863 نفر جهت اهدای خون به مراکز اهدای خو در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند.

مراجعه بیش از 4 هزار و 800 نفر جهت اهدای خون در اربعینبشیر حاجی‌بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار اهدای خون کشور در روز اربعین اظهار کرد: تعداد ۴ هزار و ۸۶۳ نفر در سراسر کشور و در روز اربعین به مراکر انتقال خون جهت اهدای خون مراجعه کرده اند. با توجه به تعطیلی روز اربعین و سفر زیارتی مردم جهت شرکت در راه پیمایی اربعین حسینی آمار درخشان و قابل توجهی است.
او ادامه داد: استان‌های تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و قزوین بیشترین مراجعه کننده را جهت اهدای خون در روز اربعین داشته اند.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران بیان کرد: در برخی از استان‌های کشور میزان مراجعه مردم در روز اربعین جهت اهدای خون رشد صد در صدی نسبت به اربعین سال ۹۷ داشته است که از این میان می‌توان به استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، کرمان و مازندران اشاره کرد.

حاجی‌بیگی گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در کشور وجود ندارد، اما به دلیل کوتاه بودن عمر پلاکت به هموطنان توصیه می‌شود که از اهدای خون خود جهت رفع نیاز بیماران و نیازمندان دریغ نکنند.
بیشتر بخوانید: فعالیت ۵ مرکز انتقال خون در تاسوعا و عاشورای حسینیاو یاد‌آوری کرد: میزان ذخیره خون در کشور در حدود ۷ روز است و هیچ مشکلی در زمینه انواع گروه‌های خونی و حتی گروه‌های منفی در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

رشد صد درصدی اهدای خون در برخی استان‌ها نسبت به سال گذشته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان