جانسون: در صورت تاخیر در برگزیت، انتخابات زودهنگام اعلام می‌کنم


«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس تهدید کرد در صورتی که پارلمان این کشور با چارچوب زمانی او برای اجرای برگزیت مخالفت کند، انتخابات عمومی برگزار خواهد کرد.

جانسون: در صورت تاخیر در برگزیت، انتخابات زودهنگام اعلام می‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تی آر تی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد در صورتی که نمایندگان مجلس مخالف برنامه زمان بندی برگزیت رأی دهند و در زمان مقرر آن را تصویب نکنند، طرح خروج انگلیس را رها کرده و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد.

بوریس جانسون همچنین اعلام کرد: باید با توافق جدیدمان در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج شویم. بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه اختلال به دنبال برگزیت بدون توافق، رای به توافق کنونی است.

دیلی تلگراف نیز گزارش داد نخست وزیر انگلیس تهدید کرده اگر نمایندگان مجلس عوام جدول زمانی برای اجرای برگزیت را رد کنند، توافقش را پس می‌گیرد.

جانسون در آغاز نشست مجلس اعیان از نمایندگان مخالف دو طرف خواست پس از سه سال اختلاف در خصوص برگزیت، اتحاد و روند اصلاحی را آغاز کنند. جانسون گفت: تصویب این توافق، داروی التیام بخشی برای اقتصاد انگلیس خواهد بود و موجی عظیم از سرمایه گذاری را در این کشور بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: «ما می‌توانیم برگزیت را محقق کرده و کشور را به جلو برانیم. من معتقدم اگر ما توافق کنیم و طرحی را که اجرای برگزیت را محقق می‌کند، تصویب کنیم، اتحاد در کشور برقرار می‌شود.»

در حالی که برگزیت به ضرب الاجل خود در تاریخ ۳۱ اکتبر نزدیک می‌شود، هنوز وضعیت آن مشخص نیست و پارلمان انگلیس در خصوص زمان، چگونگی و حتی اینکه آیا باید اتفاق بیافتد یا خیر بحث می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان