میزان تلفات تصادفات رانندگی در کردستان 20 درصد کاهش یافت


میزان تلفات تصادفات رانندگی در کردستان 20 درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - طبق اعلام اداره کل پزشکی قانونی کردستان، نیمه نخست امسال 187 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کمتر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان عصر سه شنبه اظهار داشت: سال گذشته در همین مدت ۲۳۴ نفر در کردستان به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که آمار ۱۸۷ نفری فوتی امسال نشان از کاهش ۲۰ درصدی در سال جاری دارد.

بهتاش خانی‌آباد تعداد تلفات مردان در ۶ ماهه اول امسال را ۱۴۷ نفر و زنان را ۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: از ۱۸۷ نفر فوتی‌ها، ۱۳۵ نفر در جاده‌های برون شهری، ۲۵ نفر درون شهری و۲۷ نفرنیز در جاده‌های روستایی بوده است.

مراجعه ۳۷۴۵ مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی

وی اضافه کرد: در نیمه اول امسال سه هزار و ۷۴۵ مصدوم حوادث رانندگی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به چهارهزار و۱۸۷ نفر مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۰،۶ درصدی داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان یادآور شد: از این تعداد مصدوم حوادث رانندگی ۲ هزار و ۶۹۳ نفر آنان مرد و یک هزار و ۵۲ نفر نیز زن بودند.

۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بیجار کشف شد

فرمانده انتظامی کردستان از توقیف یک دستگاه کامیون تانکردار حامل ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بیجار خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان بیجار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، یک دستگاه خودرو کامیون تانکردار حامل سوخت قاچاق را شناسایی کردند.

سردار علی آزادی با بیان اینکه در برخورد با قاچاق کالا و سوخت با قاطعیت برخورد می‌شود، اضافه کرد: پس از هماهنگی قضایی، خودرو مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن، ۳۲ هزار لیتر نفت سفید قاچاق کشف شد.

وی به دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به مراجع قضایی اشاره کرد و گفت: طبق اعلام کارشناسان ارزش سوخت قاچاق کشف شده بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

استان کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور است که حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و اکنون دارای سه بازارچه مرزی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد در سروآباد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی