بازی‌های محلی فارس منتشر شد


 بازی‌های محلی فارس  منتشر شد

بازی‌های محلی فارس آخرین اثر مکتوب ابوالقاسم فقیری، به همت بنیاد فارس شناسی، چاپ شده و آماده عرضه به کتابفروشی‌های متقاضی است.

به گزارش ایسنا، کتاب "بازی‌های محلی فارس" که قبلا در سال ۸۳ منتشر شده بود، این بار به همت بنیاد فارس‌شناسی و در ۱۴۴ صفحه با همکاری نشر سیوند چاپ شده است.

مدیر بنیاد فارس شناسی در این خصوص به ایسنا گفت: امروز مفهوم و نوع بازی با گذشته تفاوت بسیاری دارد، بازی‌ها در گذشته مفرح‌تر، جنجالی‌تر و گروهی با تعداد افراد بیشتری انجام می‌شد و بازیکنان اگرچه به لحاظ جسمی خسته می‌شدند اما به یک حس لذت و شادی دست پیدا می‌کردند.

منصور طبیعی با بیان اینکه بازی در گذشته بیشتر در کوچه و محله انجام می‌شد، گفت: امروز بازی‌ها اغلب کامپیوتری شده و به شکل انفرادی یا با تعداد کمی از افراد و در خانه یا مکان‌هایی بسته انجام می‌شود و بعضا نه تنها شادی بخش نیست بلکه تاثیرات مخربی هم بر روح و روان افراد دارد.

او با بیان اینکه در آینده آثار مخرب بازی‌های کامپیوتری بیش از امروز در جامعه بروز خواهد داشت، گفت: بنیاد فارس شناسی با حمایت از انتشار کتاب بازی‌های محلی که توسط پژوهشگر فرهیخته، جناب فقیری به رشته تحریر درآمده، گامی برای معرفی فرهنگ با اصالت گذشته برداشته است.

مدیر بنیاد فارس شناسی گفت: در کتاب "بازی‌های محلی فارس" بیش از یکصد بازی که در گذشته به اشکال مختلفی در استان فارس رایج بوده معرفی شده است.

طبیعی خاطرنشان کرد که این کتاب سال 83 نیز منتشر شده بود و این بار با ویراستاری جدید و به همت بنیاد فارس شناسی، بازنشر شده است.

مدیربنیاد فارس شناسی یکی از وظایف اصلی این نهاد را شناخت و شناسایی و شناساندن فرهنگ فارس دانست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند