سقف کار شورایاری ها در تهران نامحدود است


سقف کار شورایاری ها در تهران نامحدود است

میرلوحی گفت: گفت: سقف کار شورایاری ها در تهران با این جمعیت و 352 محله نا محدود است و بدانند به‌ عنوان‌ معتمد محله در کارهای خیریه و فرهنگی و مذهبی و ورزشی تاثیرگذار هستند و هیچ سقفی برای قدرت ناشی از کاریزمای شورایاران نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید محمود میرلوحی» در نشستی با دبیران شورایاری منطقه 11 گفت: ما روی پتانسیل کارگروه ها حساب باز کرده ایم. سقف کار شورایاری ها در تهران با این جمعیت و 352 محله نا محدود است.

عضو ستاد شورایاری ها با اشاره به مسکوت ماندن طرح شورای محله تاکید کرد: شهر بزرگی مثل تهران با 10 میلیون جمعیت، باید با مشارکت همه شهروندان اداره شود. ما به عنوان شورا نمی توانیم در اتاق دربسته درباره شهروندان تصمیم بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه این دیدارها به صورت منظم ادامه خواهد داشت گفت: کار اجرایی با شورا تفاوت دارد. چنانچه شورا نیز در کار شهرداری دخالت نمی کند. شورایاران نیز بدانند به‌ عنوان‌ معتمد محله در کارهای خیریه و فرهنگی و مذهبی و ورزشی تاثیرگذار هستند و هیچ سقفی برای قدرت ناشی از کاریزمای شورایاران نیست.

وی تاکید کرد: امیدوارم در هر کارگروه منطقه ای ده ها نفر حضور داشته باشند و زیرکارگروه های کوچک نیز برای آن تعریف شود.

میرلوحی با اشاره به مشارکت شورایاران در بودجه ریزی شهرداری گفت: باید تلاش کنید در محله ها نمادها و برندهای محلی ایجاد شود. در محله ها می توان نمادهای شهرهای مختلف که ساکن تهران شده اند را ایجاد کرد تا به خاطر ویژگی های خاص خود از سایر محلات تهران متمایز شود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تیم قدرتمندی در ستاد شورایاری حضور دارد گفت: این تیم از ایده ها حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به کارگروه نو آوری و فن آوری نیز گفت: تاسیس این کارگروه بر این اساس بود که در محله ها به دنبال ایده های جدید باشیم.

میرلوحی گفت: ما مدیریت و حسابداری و نگهبانی را از سرای محله جدا کردیم. سرای محله جای فعالیت داوطلبانه است. سراها باید تبدیل به محل فعالیت داوطلبانه شود نه اینکه جای کار مالی و اقتصادی باشد.

عضو شورای شهر تهران افزود: به زودی اولین جلسه حضور شورایاران را در شورای شهر تهران خواهیم دید.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا