توجه به ابعاد خانواده‌محور و اجتماعی اربعین در «منِ او»/ روحیه پرسشگری دلیل انتخاب مجری بود


توجه به ابعاد خانواده‌محور و اجتماعی اربعین در «منِ او»/ روحیه پرسشگری دلیل انتخاب مجری بود

حمید مراوندی گفت: توجه به ابعاد خانواده‌محوری، تربیت فرزند و وجه مادرانه مسیر پیاده‌روی اربعین از نکات تمایز برنامه «منِ او» با دیگر برنامه‌های مناسبتی رسانه ملی بود.

حمید مراوندی تهیه‌کننده ویژه برنامه «من او»، درباره دلایل انتخاب محمد دلاوری به عنوان راوی و مجری برنامه، به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دلاوری تجربه سفر به بیش از ۵۰ کشور دنیا، زندگی و فعالیت در کشور عراق، روایت موضوعات اجتماعی و نگارش سفرنامه (کتاب اروپا- بلژیک) را دارد. او متمایز از حالت پیش‌فرض مجری‌های مذهبی- مناسبتی تلویزیون است و ادبیاتی روان برای طرح مباحث اجتماعی و فرهنگی دارد. نکته دیگر برای انتخاب دلاوری روح پرسشگر او بود.

توجه به ابعاد خانواده‌محور و اجتماعی اربعین در «منِ او»/ روحیه پرسشگری دلیل انتخاب مجری بود

وی درخصوص وجه تمایز «من او» با دیگر برنامه‌های مناسبتی تلویزیون خاطرنشان کرد: چیزی که «من او» را متمایز می‌کرد، روایت رویداد اربعین از مسیر بومی عراقی‌ها بود که برای ایرانیان کمتر شناخته شده است. این برنامه مجموعه مستند‌هایی در قالب سفرنامه از شهرها، موقعیت‌ها، سبک زندگی، شیوه مواجهه با اربعین، گروه‌های نسلی و قبیله‌ای-عشیره‌ای عراق را با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و بوم شناسی آن کشور، در خود جای داده بود. از دیگر موارد تمایز تاکید بر وجوه گسترده‌تر رویداد اربعین در مواجهه با سبک زندگی دینی بود.

مراوندی ادامه داد: «من او» به مولفه‌های رویداد اربعین به مثابه مقیاس کوچک شده زمان ظهور توجه داشت. همچنین توجه به ابعاد خانواده‌محوری، تربیت فرزند، وجه مادرانه مسیر پیاده‌روی، رسانه‌شناسی اربعین و همچین توجه به موقعیت‌های دراماتیک و داستانی این رویداد دیگر نکات تمایز این برنامه با دیگر برنامه‌های مناسبتی رسانه ملی بود.

تهیه‌کننده «من او» تاکید کرد: این برنامه به بیان تاریخچه رویداد اربعین به بهانه یک سنت بومی مردم عراق و توجه به بافت موکب‌های بومی عراقی، نوع پذیرایی و همچنین شیوه‌های مختلف راهپیمایی خود عراقی‌ها می‌پرداخت و دلیل انتخاب مسیر جنوب برای تصویربرداری توجه به طولانی بودن مسیر و بهره‌مندی ایرانی‌ها از تصاویر مناطق بکر عراق بود. علاوه بر آن ترکیب موقعیت سفرنامه و مهمان استودیو فارغ از ایجاد موقعیت تبادل نظر در خصوص وقایع داخل مستند‌ها، به ریتم گفتگو، جهت‌دهی گفتگو‌ها و جذابیت بصری تجربه‌ای تازه از مسیر‌های دیده نشده اربعین کمک کرد.

توجه به ابعاد خانواده‌محور و اجتماعی اربعین در «منِ او»/ روحیه پرسشگری دلیل انتخاب مجری بود

گفتنی است برنامه «من او » به مناسبت اربعین حسینی از ۲۱ مهر به مدت هفت شب از استودیوی زنده بین‌الحرمین روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان