ضرورت مناسب سازی معابر شهری برای معلولان فردیس


ضرورت مناسب سازی معابر شهری برای معلولان فردیس

کرج - یرنا - معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس بر ضرورت مناسب سازی معابر شهری برای معلولان شهرستان فردیس تاکید کرد.

مریم قهرمانی روز سه شنبه در نشست کارگروه مناسب سازی معابر شهری فردیس که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: حدود6 هزار معلول در این شهرستان شناسایی شده که برای تردد در معابر شهری و بهره مندی از خدمات عمومی و فعالیت در بخش های مختلف نیازمند مناسب سازی محیط و مبلمان شهری هستند.

وی اضافه کرد: همه دستگاههای اجرایی، ادارات، بانکها و ارگانها نسبت به مناسب‌سازی راه های دسترسی و تردد آسان برای معلولان، جانبازان و نابینایان در این شهرستان اقدام کنند.

قهرمانی با اشاره به اینکه مناسب‌سازی فضای عمومی برای معلولان، یکی از مهم ترین موضوعات احقاق حقوق شهروندی محسوب می شود، اظهار داشت: شاهدیم بعضی از معابر عمومی برای تردد معلولان مناسب نیست و آن‌ها با زندگی در این شهر از نظر خدمات شهری و استفاده از امکانات شهر دچار مشکل هستند.

وی از شهرداران فردیس و مشکین دشت خواست در انتخاب پیمانکاران دقت کنند و آموزش های لازم را قبل از اجرای مناسب سازی معابر شهری و فضاهای عمومی ارائه نمایند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس گفت: ایجاد رمپ و مناسب سازی ورودی پارکها، خیابانها، پاساژها و سایر مکان ها نیز باید لحاظ شود.

قهرمانی افزود: کم توجهی به ایجاد رمپ های استاندارد و وجود دست انداز در مسیرهای مختلف از جمله مشکلات در تردد معلولان است.

وی بیان داشت: توجه به رشد شهرنشینی و سونامی کهنسالی در آینده موضوع مناسب سازی معلولان بیش از گذشته ضروری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی