کوهنوردان قزوینی در حوزه امداد به هلال احمر کمک می‌کنند


کوهنوردان قزوینی در حوزه امداد به هلال احمر کمک می‌کنند

قزوین - ایرنا - جمعیت هلال‌احمر استان قزوین برای امدادرسانی بهتر در حوزه حوادث مربوط به کوهستان تفاهم نامه همکاری با هیات کوهنوردی امضاء کرد.

این تفاهم نامه روز سه شنبه در همایش پای درس کوه بین جمعیت هلال احمر و باشگاه کوهنوردان آرش به امضاء رسید.
حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در مورد این تفاهم نامه گفت: این تفاهم‌نامه با توجه به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران و تصریح بر وظیفه جمعیت هلال احمر در پاسخگویی به حوادث در حوزه کوهستان و لزوم بهره مندی از تمام توان موجود در امر ساماندهی به تیم های تخصصی امداد و نجات در کوهستان، همچنین اعلام آمادگی جامعه کوهنوردی در همکاری و یاری رسانی به این جمعیت به امضای طرفین رسید.

وی اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شده دوره های آموزش امداد و نجات از سطوح پایه تا تخصصی برای کسب مهارت و دانش افزایی جامعه کوهنوردی با همکاری مشترک باشگاه کوهنوردان آرش و جمعیت هلال احمر برگزار شود.

آصفی ادامه داد: برگزاری دوره های حضوری امداد و کمک های اولیه، برگزاری دوره های غیر حضوری پایه خدمات داوطلبی، برگزاری جلسات توان افزایی امداد و نجات در کوهستان (آموزش های تخصصی نجات فنی در حوزه ورزش های کوهستانی)، تامین وسایل ویژه کمک آموزشی، اعطای مدرک به شرکت کنندگان و همکاری در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه کوهنوردی استان از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: انعقاد این تفاهم نامه، زمینه را برای ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه کوهنوردی و همچنین افزایش کیفیت و کمیت خدمات رسانی در عملیات های امداد و نجات در حوزه کوهستان فراهم می کند و گام موثری در کاهش تلفات در حوادث کوهستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو