مجوز تجمع دانش‌آموزان در خیابان شهدا گرفته شود


مجوز تجمع دانش‌آموزان در خیابان شهدا گرفته شود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: موتور محرک جریان 30 مهر که علیه ظلم و استکبار مردم را به کوچه و خیابان ها رساند، حق محوری و هویت دینی دانش آموزان بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسیلمین حبیب الله شعبانی موثقی سه شنبه ۳۰ مهر در آیین بزرگداشت حماسه ۳۰ مهر همدان، با بیان اینکه در حماسه ۳۰ مهر یک عده جوان در صحنه انقلاب حضور پیدا کرده و بازاریان را با خود همراه کردند، افزود: آنچه روح حاکم بر این اعتراضات بود، اعتقادات دینی و هویت دینی دانش آموزان بوده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه آنچه می تواند ما را در مسیر گذشتگان قرار دهد، حفظ هویت دینی است، خطاب به دانش آموزان بیان کرد: اگر می خواهید آینده خوبی داشته باشید، هیچ راهی جز ترمیم شخصیت و هویت دینی خود ندارید چرا که دین مسیر آینده و گذشته را ترسیم می کند.

وی با تأکید بر اینکه هویت دینی یعنی باید خودمان باشیم و مدیریت تربیتی به دست دشمن نباشد، ابراز امیدواری کردسال آینده مجوز تجمع دانش آموزان در خیابان شهدا گرفته شود و دانش آموزان با شعارهای امروزی یاد و خاطره شهدای دیروز را زنده نگهدارند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان نیز با اشاره به رونمایی از دو رویداد فرهنگی، هنری درباره همدان در مراسم بزرگداشت حماسه ۳۰ مهر گفت: حماسه ۳۰ مهر به عنوان بزرگترین اتفاقات انقلابی همدان، نقطه عطف ۱۳ آبان بود و حرکت مستقل دانش آموزی در آخرین روز مهر بوده است.

مهدی دهقان نیری با بیان اینکه به این درک رسیدیم که صداوسیما باید این اتفاق را به صورت ملی به ثبت برساند تا آیندگان در جریان این رویداد باشند، ادامه داد: برای اینکه این اتفاق در ذهن دانش آموزی جا بیفتد داستان بسیار قوی از ۱۷ شهریور، ۳۰ مهر و در نهایت ۱۳ آبان با عنوان «آخرین روز مهر» تدوین شد که این اثر در ابتدا انیمیشن بود سپس به فیلم سینمایی تبدیل شد.

وی با تأکید بر اینکه این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته خواهد شد و از آنجایی که قصه بسیار جذابی دارد، مخاطب زیادی را جذب خواهد کرد، افزود: خانم دباغ یکی از بانوان تأثیرگذار در کشور ما بود که در تاریخ ماندگار شد، او فرزندان زیادی داشت که در زمان تحرکات انقلابی، آنها را به همسرش می سپرد از این رو ما فرصت را غنیمت شمرده و مستند زیبایی با عنوان «بوی بهشت» برای همسر وی ساخته ایم.

دهقان‌نیری بیان کرد: دوست داشتیم همه دانش آموزان در خیابان شهدا به یاد شهدای آن روز تجمع می کردند و این حرکت در شهر جا می افتاد اما متأسفانه فراهم نشد تا شاید به این واسطه توفیقی برای همدان باشد و مقام معظم رهبری ما را به دیدار بطلبند.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز گفت: برای نوشتن هر کتاب تلاش می کنم و وقت می گذارم و خود را جای شخصیت اصلی می گذارم چرا که معتقدم برای هرکاری باید به آن ایمان داشته باشیم.

بهناز ضرابی زاده با بیان اینکه برای نوشتن کتاب «ساجی» دودل بودم چرا که راوی این کتاب خانمی خرمشهری بوده و من با فرهنگ و آداب و رسوم این شهر ناآشنا بودم و سه چهار سال وقت برای نوشتن این کتاب گذاشتم، تأکید کرد: خانم باقرزاده زندگی پر فراز و فرودی داشته اما امید و روشنایی در زندگی وی نقش زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه درست است اتفاقات تلخی برای خانم باقرزاده رخ می دهد اما او امید داشته و با سختی و مشکلات زندگی را ادامه می دهد، افزود: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان فرمودند امید و نشاط را به نسل جدید منتقل کنید، از این رو امید را به نوشته های خود وارد کرده ام.

باقرزاده، راوی کتاب «ساج» نیز در پاسخ به سوال دانش آموزان گفت: به طور قطع ۱۳ آبان در پی ۳۰ مهر شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه نباید سرمایه های جامعه را افسرده کنیم چرا که شهدا جنگیدند تا شما جوانان ما در آرامش درس بخوانید، افزود: من هشت سال با شهید بهمن باقری زندگی کردم، لحظه ای که همسرم شهید شد برای آرامش فرزندانم یک تابوت خالی را تشییع کردیم و قبر خالی برای همسرم درنظر گرفتیم و خودم به فرزندانم گل دادم که بر روی قبر پدرشان قرار دهند چرا که نمی خواستم فرزندانم طعم انتظار را بکشند.

باقرزاده با تأکید بر مطالعه اعلام کرد: نخستین کتابی که خواندم کتاب «فاطمه فاطمه» دکتر شریعتی بود که از همسرم هدیه گرفتم.

وی درباره فرزندان خود گفت: علی فرزند بزرگم همانند پدرش بزرگ شده و مهندس کشتیرانی و دخترم مهندس کامپیوتر است، فرزند سوم ارشد فیلمسازی دارد و فرزند چهارمم ساجی حقوق دانشگاه تهران را خوانده که هر چهار بچه بدون سهمیه در دانشگاه درس خواندند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر