کمک 96 میلیاردی کمیته امداد گلستان به مددجویان


کمک 96 میلیاردی کمیته امداد گلستان به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت 96 میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از کمیته امداد گلستان، اسکندر اسکندری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۹۶ میلیارد تومان کمک معیشت برای ۶۸ هزار و ۳۶۵ خانوار تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور در سال اخیر گفت: کمیته امداد با توجه به افزایش مراجعات مردمی و برای کمک به نیازمندان در شرایط موجود، سهمیه پذیرش مددجو در این نهاد را با عنوان تبصره ۱۴ افزایش داد تا یاری‌رسان مردم در امرار معاش زندگی آن‌ها باشد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با اشاره به پرداخت ماهانه مستمری ۱۹ هزار خانوار گلستانی از محل تبصره ۱۴، تصریح کرد: کمیته امداد علاوه بر پرداخت مستمری به نیازمندان، خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک‌هزینه‌ جهیزیه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تسهیلات قرض‌الحسنه یا کمک نقدی بلاعوض و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌دهد تا گره گشای مشکلات آنان باشد.

اسکندری یادآور شد: ۷۷ هزار و ۵۰۰ خانوار به تعداد ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر در حال حاضر از خدمات کمیته امداد استان گلستان در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند ‌می شوند.

وی با اشاره به پرداخت ۱۵۲ میلیارد تومان کمک معیشت در سال گذشته، خاطرنشان کرد: تمامی خدمات کمیته امداد باهدف بهبود وضعیت معیشتی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد اجرا می‌شود. رسیدگی و خدمت به خانواده‌های نیازمند، وظیفه‌ی بزرگ و خطیری است که کمیته امداد تاکنون به خوبی توانسته از عهده این مهم برآید اما همچنان نیازمند انجام اقدامات اساسی است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان بیان کرد: از اولویت‌های کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است تا با ایجاد اشتغال پایدار، مشکلات خانواده‌ها کمتر شود.

اسکندری در ادامه گفت: امسال گلستانی‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید باهدف کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان نیازمند و با شعار« با رنگ مهر رویایی را بسازیم»، دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به جشن عاطفه‌ها کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم جشن عاطفه ها ۱۰ مهر ماه در بیش از ۲۵۰۰ مدرسه سطح استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان گلستانی در مرحله دوم از جشن عاطفه‌ها، ۴۰۰میلیون تومان به همکلاسی های نیازمند خود کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: سال گذشته مردم نیکوکار گلستان بیش از دو میلیارد تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کرده بودند.

اسکندری با اشاره به اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز و دانشجوی گلستانی از خدمات این نهاد در طول سال تحصیلی بهره‌مند ‌می شوند، گفت: کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند، روحیه خودباوری و اعتماد را در آن‌ها افزایش می‌دهد تا در ابتدای سال تحصیلی جدید، مصمم‌تر و با روحیه مضاعف و آرامشی بیشتر در کسب علم و دانش گام بردارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط