عضو شورای تهران: چاه جدید برای تامین آب فضای سبز حفر نمی‌شود


عضو شورای تهران: چاه جدید برای تامین آب فضای سبز حفر نمی‌شود

تهران - ایرنا - عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ بر اساس تصمیم شورای شهر، هیچ‌گونه چاه جدید برای تامین آب فضای سبز حفر نمی‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «زهرا نژادبهرام» در کارگاه تخصصی یک روزه "شهر آبدان" که در پانلی تحت عنوان رویکرد نوین مدیریت شهری تهران برگزار شد، اظهار داشت: با وجود چهار سد تامین کننده آب تهران و با تامین آب به روش زیرزمینی، گمان می‌کردیم دیگر در تامین آب تهران مشکلی نداریم در حالیکه در این خصوص با مشکلات عدیده ای مواجه شدیم.
وی با اشاره به طرح جامع و تفصیلی و کم توجهی آن به موضوع آب گفت: این طرح، جامع نیست و ناقص است و تنها به مساله کالبدی ورودی جزیی داشته است.

نژادبهرام، با بیان اینکه مصوبات شورا در حوزه آب و حفظ منابع باقیمانده، قابل تامل است، گفت: شاید با توسعه اقدامات مدیریت شهری، بهتر بتوان به نتیجه در این حوزه رسید.

بهروز گتمیری، استاد دانشگاه نیز که در این نشست حضور داشت در این خصوص اظهار داشت: طرح جامع آب، ترافیک و زیست محیطی در مراجع غیرمرتبط، طراحی می شود و در خصوص طرح جامع آب، فاکتور تغییرات اقلیمی در نظر گرفته نشده است.
وی با بیان اینکه سرانه آب به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و منابع آبی ما در وضعیت هشدار قرار دارند، خاطر نشان کرد: رفع این مشکلات مستلزم طراحی شهری برای حفظ آب است.

مهدی کریمی، ریاست فدراسیون توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی نیز "حفاظت از منابع موجود آب» را بعنوان یک مساله دفاعی با اهمیت بالا خواند و افزود: عدم حفاظت از منابع آبی می تواند به نقطه ضعفی در حوزه دفاعی کشور، بدل شود.
وی افزود: نیاز به تکمیل ظرفیت‌های داخلی و ایجاد ظرفیتی برای دفتر آینده پژوهی و ارتباط با کشورهای اسلامی هم از موارد قابل بررسی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)