خوشنویسی نماد بارز پیوند هنر با اندیشه دینی و حکمت است


خوشنویسی نماد بارز پیوند هنر با اندیشه دینی و حکمت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خوشنویسی نماد بارز پیوند هنر با اندیشه دینی و حکمت اسلامی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در نشست صمیمی با اعضای فعال انجمن خوشنویسان استان به مناسبت هفته خوشنویسی، با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی مهمترین جایگاه و مصداقی است که پیوند وثیقی با آموزه های دینی و شناخت و معرفت دینی دارد، افزود: در دوره ای که سعی می کنند برخی از علوم و هنرها را از این منبع دینی و حکمت اسلامی جدا کنند می بینیم که خوشنویسی پیوند خودش را با تعالیم و حکمت اسلامی و معنویت حفظ کرده و ادامه دارد.

وی اظهار کرد: امام علی (ع) که خود نخست خوشنویس عالم اسلام بودند و یک جمله بسیار زیبایی دارند که می فرمایند هنر خوشنویسی زبان دست و زیبایی اندیشه است.

فرخنده تاکید کرد: یکی از بحث هایی که در حکمت و تفکر اسلامی مطرح، پیوند هنر با حکمت است که این دو در تفکر اسلامی از هم ناگسستنی اند.

وی با بیان اینکه خوشنویسی اگر می خواهد بنویسد از حافظ و مولانا می نویسد و در نوشته هایش به حکمت و معرفت اسلامی می پردازد، اظهار داشت: این مهم از مزیت های هنر خوشنویسی و از اهمیت خاصی برخوردار و نماد بارز پیوند حکمت و پیوند هنر با اندیشه دینی است.

فرخنده با اشاره به اینکه انجمن های فرهنگی و هنری استان نیازهای تخصصی فرهنگ و ارشاداسلامی را برآورده می کنند، تصریح کرد: هر فعالیت و برنامه ای که با هم افزایی و هماهنگی هنرمندان برگزار می شود اثر گذاری بهتری دارد.

وی تاکید کرد: باید اراده اعضای فعال انجمن خوشنویسان استان معطوف به هنر خوشنویسی و تلاش مضاعف برای رشد و توسعه این هنر در استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پیگیری برای ایجاد گذر فرهنگی و هنری به منظور عرضه و فروش آثار هنری هنرمندان را یکی از مسائل مهم در معرفی هنر هنرمندان و کمک به اقتصاد هنر دانست.

فرخنده، پیگیری تشکیل کارگروه های آموزش و پژوهش و جلب و جذب مشارکت های دولتی، مردمی، ‌می‌توانند مدیریت واحد برنامه ها و فعالیت های حوزه خوشنویسی را به نحو مطلوب پیگیری و عملیاتی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا