طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی دانش آموز و معلم را بلاتکلیف می کند


طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی دانش آموز و معلم را بلاتکلیف می کند

یک استاد دانشگاه گفت: طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی دو عنصر زبان آموز و معلم را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را بلاتکلیف می کند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «محمود رضا گشمردی» در نشست نقد و بررسی طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور به دو عنصر زبان آموز (دانش آموز) و معلم را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را بلاتکلیف می کند.

مدیر گروه آموزش زبان فرانسه دانشگاه تربیت مدرس افزود: وضعیت امروز زبان انگلیسی مطلوب نیست. در طرح رفع انحصار آمده است اگر برخی دانش آموزان که در برخی رشته ها درس می خوانند تمایل به یادگیری زبان انگلیسی نداشته باشند، در صورتی که این را می توان در برخی کتب درسی مانند فیزیک و شیمی نیز مطرح کرد. آیا می توان گفت فیزیک و شیمی را حذف می کنیم و هر کسی می خواهد به آموزشگاه برود؟

گشمردی بیان کرد: امروزه در کشورهای اروپایی سه زبان و در برخی از جاها چهار زبان به دانش آموزان یاد داده می شود. به دلیل محدودیت های زبانی که وجود دارد، گرایش به سمت زبان انگلیسی است چون کاربرد آن بیشتر است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: باید بررسی کرد این طرح به چه کسی و به چه مجموعه ای آسیب می زند. باید دید آیا این طرح را به دلیل کم کردن هزینه ها مطرح کرده اند؟ البته در این طرح نکات خوبی نیز مطرح شده است که نیاز به چکش کاری دارد. بسیاری از افراد منتقد نیز با انحصار زبان انگلیسی موافق نیستند

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی