بررسی علت دستگیری غیرقانونی «مسعود سلیمانی» در پرس‌تی‌وی


بررسی علت دستگیری غیرقانونی «مسعود سلیمانی» در پرس‌تی‌وی

طی مراسمی که از سوی شبکه پرس تی‌وی برگزار شده بود موضوع دستگیری غیر قانونی مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی بازداشتی در آمریکا بررسی شد.

بررسی علت دستگیری غیرقانونی «مسعود سلیمانی» در پرس‌تی‌وی
به گزارش فانوس، شبکه پرس تی وی همزمان با سالگرد بازداشت غیرقانونی پروفسور مسعود سلیمانی در آمریکا امروز 30 مهر کنفرانس خبری با حضور رسانه های داخلی و خارجی مقیم تهران برگزار کرد.

در راستای پیگیری جدی‌تر وضعیت دانشمند ایرانی محبوس در آمریکا، شبکه پرس تی وی علاوه بر تشکیل کمپین اعتراضی به ادامه دستگیری و بازداشت غیرقانونی پروفسور مسعود سلیمانی، امروز 30 مهرماه از ساعت 14 تا 16 کنفرانس خبری با حضور اعضای خانواده و همکاران این استاد و مدیر گروه خون شناسی دانشگاه تربیت مدرس با اصحاب رسانه های داخلی و خارجی مقیم تهران در محل سالن اجتماعات شبکه پرس تی وی برگزار کرد.

پروفسور مسعود سلیمانی در سال 2018 از طرف مایوکلینیک آمریکا جهت انجام پروژه های تحقیقاتی به این کشور دعوت شد و در اکتبر همان سال پس از دریافت ویزای رسمی، عازم آمریکا شد، اما طی یک برنامه از پیش تعیین شده، پلیس FBI پس از خروج وی از ایران، ویزای او را در هواپیما باطل کرد و در فرودگاه شیکاگو به اتهام ورود غیر قانونی به آمریکا بازداشت و با اتهام دوم نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، روانه زندانی در ایالت جورجیا کرد.

در نشست خبری امروز شبکه پرس تی وی در سالگرد بازداشت غیرقانونی این دانشمند ایرانی، دکتر مهناز ربیعی، همسر دکتر مسعود سلیمانی؛ دکتر منصوره موحدین، رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر یعقوب فتح اللهی معاون پژوهشی این دانشگاه، همچنین مرضیه هاشمی، مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی با اصحاب رسانه ها سخن خواهند گفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!