عملکرد قایقرانی خوزستان راضی کننده نیست


عملکرد قایقرانی خوزستان راضی کننده نیست

اهواز - ایرنا - معاون امور توسعه اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: عملکرد قایقرانی خوزستان در سال‌های اخیر راضی کننده نیست لذا انتظار داریم که هرچه سریعتر قایقرانی استان سر و سامان داده شود.

به گزارش ایرنا ابراهیم نصیری روز سه شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان بیان کرد: با وجود ۱۷ میلیارد متر مکعب آب در خوزستان جایگاه بیست و دوم در کشور مناسب و زیبنده نیست لذا هیات جدید باید تمرکز خود را به توسعه این رشته قرار دهد.

وی افزود: با توجه به منابع انسانی و زیرساختی موجود در خوزستان، انتظار داریم که هیات قایقرانی این استان جزو هیات های خوب کشور باشد و جایگاه بهتری کسب کند.

وی ادامه داد: امیدوارم با انتخاب رییس جدید بتوانیم شاهد تلاش مبتنی بر برنامه، حرکت رو به جلو، آسیب شناسی و نیازسنجی این رشته در خوزستان باشیم.

تنها پنج هیات شهرستانی دارای حکم هستند

نصیری افزود: از ۲۷ شهرستان خوزستان تنها پنج هیات شهرستان دارای حکم ریاست هستند و این یکی از نقاط آسیب پذیر قایقرانی خوزستان است لذا از رییس جدید تقاضا دارم که در یک ماه آینده تکلیف روسای هیات ۲۷ شهرستان استان را مشخص کند.

وی ادامه داد: قایقرانی از رشته های پر مدال است اما خوزستان با این همه منابع آبی هیچ سهمی در تیم‌های ملی بانوان و آقایان ندارد که این موضوع جای تاسف دارد.

معاون امور توسعه اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: آموزش، میزبانی مسابقات استانی و کشوری و همچنین میزبانی اردوهای تیم های ملی باید در دستور کار هیات قرار گیرد. عملکرد قایقرانی استان همچون سایر هیات ها رصد می شود و باید جوابگوی کار خود باشند.

وی گفت: از اعضای مجمع خواهش می کنم که پس از رای دادن، کار را رها نکنند. تک تک اعضای مجمع در قبال رای خود مسئول هستند ما هم مثل دیگر اعضا تنها یک رای داریم و نباید تمام کارها را به دوش اداره کل ورزش و جوانان انداخت.امیدوارم شاهد وضعیت بهتری از قایقرانی خوزستان در سطح کشور باشیم.

راه‌اندازی لیگ قایقرانی خوزستان

رییس هیات قایقرانی خوزستان نیز در حاشیه این نشست در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برنامه های مختلفی از جمله راه اندازی لیگ قایقرانی استانی داریم اما ابتدا باید زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز این رشته آماده شود تا بتوانیم یک لیگ پویا برگزار کنیم.

جلال دریس افزود: هم اکنون حدود ۲۵۰ قایقران در خوزستان فعالیت می‌کنند که با توجه به ظرفیت آبی استان آمار بسیار پایینی است و باید تعداد ورزشکاران استان به مراتب بیشتر شود. امیدوارم باشگاه قایقرانی اهواز که ظرفیت مناسبی برای پیشرفت این رشته در استان است به زودی سر و سامان داده شود تا علاقه مندان بیشتری جذب قایقرانی شوند.

در بسیاری از رشته‌های قایقرانی تجهیزات نداریم

رییس هیات قایقرانی خوزستان با بیان اینکه بودجه مناسبی نداریم افزود: از طرفی قایق‌های ما همه فرسوده هستند و در بسیاری از رشته‌ها تجهیزات لازم را نداریم؛ لذا قایقرانی خوزستان نیاز به نگاه ویژه دارد؛ اگر اعتباری برای قایقرانی لحاظ شود می‌توان وضعیت این رشته را دگرگون کرد.

وی در خصوص وضعیت اسکله قایقرانی خوزستان که قرار است در ساحل رودخانه کارون در اهواز راه اندازی شود گفت: پیگیری لازم در این خصوص را انجام دادیم و اکنونکار تصحیح و پاکسازی اسکله صورت گرفته است، فروردین امسال شاهد پیشرفت خوبی بودیم اما متاسفانه با وقوع سیل احداث اسکله قایقرانی به تعویق افتاد.

رییس هیات قایقرانی خوزستان ادامه داد: احداث این پروژه، مجدد در برنامه و دستور کار است و تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام دادیم ولی نیاز است که مدیران استان به ما کمک کنند که هر چه سریعتر این اسکله راه اندازی شود و بتوانیم با راه اندازی پایگاه های تابستانه و زمستانه، میزبان اردوها و مسابقات ملی و بین المللی باشیم.

وی با بیان اینکه این اسکله در پارک ساحلی کیانپارس واقع شده و قرار است به عنوان یک پایگاه تخصصی در کشور شناخته شود گفت: امروز نیز با حضور رییس فدراسیون از اسکله قایقرانی دیدن شد که مورد تایید او قرار گرفت و امیدوارم در این خصوص یک تفاهم نامه با فدراسیون داشته باشیم.

دریس با اشاره به اینکه خوزستان ظرفیت های بسیاری دارد که از وجود آنها می توان برای توسعه قایقرانی استفاده کرد بیان کرد:: به عنوان مثال اداره بنادر استان یا نیروی دریایی سپاه به صورت مستقل در این رشته فعالیت دارند و در طول سال مسابقات داخلی برگزار می‌کنند در صورتی که اگر این مسابقات را به صورت حرفه‌ای برگزار کنیم می‌توانیم در کشور حرف برای گفتن داشته باشیم. مذاکراتی با سپاه، اداره بنادر و همچنین پتروشیمی‌های خوزستان انجام دادیم و هدفمان این است که به سمت باشگاه داری برویم و ظرفیت‌های موجود استان را بالقوه کنیم تا به جایگاه مطلوبی در کشور برسیم.

ظرفیت آبی خوزستان در کشور منحصر به فرد است

وی با بیان اینکه ظرفیت آبی خوزستان در کشور منحصر به فرد است افزود: اگر بخواهیم خوزستان را با دیگر نقاط کشور مقایسه کنیم باید گفت که هیچ استانی به اندازه خوزستان مناطق آبی ندارد، تنها ۲ یا سه نقطه از شمال کشور قابلیت قایقرانی دارد اما بسیاری از مناطق خوزستان آب‌های آرام دارند.

رییس هیات قایقرانی خوزستان با بیان اینکه در این استان استعدادهای خوبی وجود دارد که در صورت حمایت می‌توانند به سرمایه‌های با ارزشی برای استان تبدیل شوند گفت:حضور هر چه بیشتر نمایندگان استان در تیم‌های ملی در بخش بانوان و آقایان از اولویت‌های ما است و توجه به ظرفیت ها و پرورش استعدادها در این راستا اهمیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا