6 زائر فاقد هویت تحویل مراکز بهزیستی ایلام شدند


6 زائر فاقد هویت تحویل مراکز بهزیستی ایلام شدند

ایلام- ایرنا- مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به پایان فعالیت ستاد گمشدگان این اداره کل در مرز مهران گفت: طی این مدت در مجموع 477 زائر گمشده در این ستاد ساماندهی و 6 زائر مجهول الهویه تحویل مراکز بهزیستی استان شدند.

زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع زائران گمشده تحویل داده شده به این ستاد ۴۷۱ نفر تحویل خانواده ها شد و ۶ زائری نیز که مجهول الهویه و دچار بیماری اعصاب و روان بودند با حکم قضایی برای نگهداری به مراکز این اداره کل ارجاع شدند.

وی ادامه داد: زائران گمشده در مرز مهران از طریق امدادگران و نیروهای اورژانس اجتماعی مستقر در این منطقه ساماندهی شده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام به دیگر خدمات این اداره کل به زائران اربعین حسینی در مرز مهران اشاره کرد و گفت: در این ستاد همچنین با استقرار تیم توانبخشی در مرز مهران برای خدمات‌دهی به زائران سالمند و معلول از طریق این تیم خدمات مختلف از جمله تحویل امانی ویلچر به تعداد ۲۲ مورد، توزیع وسایل توانبخشی نظیر عصا و واکر، جابجایی افراد ناتوان با ویلچر و ... به زائران ارائه شده است.

همتی تاکید کرد: همچنین در این مدت ۹۰ عدد مدارک هویتی گمشده زائران از قبیل کارت ملی، گذرنامه و ... توسط این ستاد جمع آوری و برای تحویل به صاحبانشان به ثبت احوال و گذرنامه ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ۶۰ کوله پشتی زائران نیز به این ستاد تحویل داده شد، افزود: اربعین امسال ۳۰ میلیون ریال کمک نقدی به زائران مددجوی در راه مانده بصورت نقدی پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام ارایه خدمات اسکان به ۹۱۰ نفر از زائران اربعین حسینی شامل کارکنان ادارات بهزیستی سراسر کشور و مددجویان و پارک خودرو زائران به تعداد ۱۸۰ مورد را از دیگر خدمات این اداره کل در ایام اربعین امسال برشمرد.

به گفته همتی، همچنین امسال برای آگاه سازی زائران اربعین حسینی از فعالیت های بهزیستی، کتابچه های آموزشی و پیشگیری بین آنها توزیع شده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، بهزیستی به عنوان عضو ستاد اربعین حسینی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات لازم اربعین امسال خدمات‌دهی لازم به زائران حسینی را انجام داده است.

اداره کل بهزیستی ایلام اربعین سال گذشته ۲۸۶ زائر گمشده را ساماندهی کرد که امسال با توجه به حجم زائران خدمات دهی این اداره کل نیز به تناسب افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا