60 درصد زائران اربعین از طریق مرز مهران به کشور بازگشتند


60 درصد زائران اربعین از طریق مرز مهران به کشور بازگشتند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: 60 درصد مجموع زائرانی که از مرزهای چهارگانه به عتبات عالیات مشرف شده‌اند از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور بازگشتند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۵۸ درصد مجموع زائران اربعین نیز از طریق مرز مهران به عراق و کربلای معلی سفر کردند.

وی یادآور شد: مرز مهران از ابتدای محرم تا کنون شاهد تردد (ورود و خروج) بیش از چهار میلیون زائر اربعین بوده که حدودا 2 برابر اربعین سال گذشته است.

استاندار ایلام گفت: میزان ورود و خروج زائران از مرز مهران نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است اما خدمات‌رسانی به زائران اربعین تا فردا در مرز مهران ادامه دارد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: باپایان یافتن خدمات‌رسانی به زائران از فردا روند تردد و فعالیت از مرز مهران به حالت عادی باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به حذف روادید جمعیت زیادی به مرز مهران مراجعه کردند اما با وجود تراکم زیاد زائران، مدیریت و خدمات‌رسانی به آنها با کمترین مشکل انجام گرفت.

استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین امسال به علت مراجعه زودهنگام و انبوه زائران به مرز مهران با اربعین‌های گذشته متفاوت بود، تاکید کرد: جمعیت زیاد و زودتر از موعد شروع شدن اربعین امسال تجربه‌ای موثر برای سال‌های آینده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد