61 واحد بوم‌گردی در استان اردبیل مجوز فعالیت گرفتند


61 واحد بوم‌گردی در استان اردبیل مجوز فعالیت گرفتند

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: 61 واحد بوم‌گردی با ظرفیت 550 نفر در این استان تاکنون مجوز فعالیت گرفته‌اند که بیش از 55 مورد از آنها در یک سال گذشته پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند.

صغری فرشی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اقامتگاه‌های بومگردی استان افزود: پرونده ۲۲ واحد بوم‌گردی نیز در دست بررسی است.

او اظهار داشت: استقبال گردشگران خارجی از واحدهای بوم‌گردی در استان باعث شد تا تلاش‌ها به گسترش بوم‌گردی از شمال تا جنوب استان باشد.

وی تشریح کرد: توسعه بوم‌گردی در روستاهای استان می‌تواند موجب رونق اقتصاد گردشگری در روستاها باشد که نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

وی گفت: واحدهای اقامتی استان باید پاسخگویی تمامی ذایقه‌ها و سلایق مختلف در حوزه گردشگری باشند و در این خصوص تسهیلات ویژه‌ای برای ایجاد کنندگان واحدهای بوم‌گردی به سرمایه‌گذاران متقاضی این طرح‌ها ارائه می‌شود.

او همچنین افزود: توسعه بوم‌گردی می‌تواند به اقتصاد مناطق روستایی و جوامع محلی کمک کند.

به گزارش ایرنا ، روستاهای استان اردبیل قابلیت‌های قابل توجهی از شمال تا جنوب استان در زمینه ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارند.
توجه به ظرفیت‌های بومی و فاکتورهای محلی در معماری روستاهای استان اردبیل می‌تواند فرصتی برای جذب توریسم و ایجاد اشتغال در روستاهای استان باشد، تسهیلات ویژه برای ایجاد این اقامتگاه‌ها در نظر گرفته شده که می تواند مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد.
تاکنون از ۳۷ منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل در هفت منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل، برجلو و سقزچی نیر، خیاو تا گردولی مشگین شهر، فندقلو نمین، طبیعت سبز پارس سرعین و سد گیلارلو گرمی برای سرمایه‌گذاری کلان مجوز داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه